چرا قرعه کشی ایران خودرو با ریزش میلیونی متقاضی روبرو شد؟

قرعه کشی پیش فروش محصولات ایران خودرو روز دوشنبه برگزار شد ، اما آمار متقاضیان در این طرح پیش فروش یک ساله از ریزش میلیونی متقاضیان خبر می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، طرحهای فروش فوق العاده و پیش فروش با موعد تحویل یک ماهه و سه ماهه محصولات ایران خودرو همیشه با استقبال میلیونی متقاضیان روبرو می شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سودی که متقاضیان از اختلاف قیمت کارخانه خودرو و قیمت بازار آزاد به دست می آورند بهترین دلیل برای این استقبال میلیونی است.

اما اختلاف معنی دار متقاضیان دو مدل فروش خودرو در فروردین ماه نشان می دهد، متقاضیان دیگر علاقه ای به شرکت در ثبت نام پیش فروشهای یک ساله ندارند، چون وقتی قیمت مشخص نباشد خریدار هم کم می شود.

آمار شرکت کنندگان در پیش فروش یک ساله محصولات ایران خودرو نشان می دهد قرعه میزان تقاضا برای این مدل فروش خودرو به مراتب کمتر از فروش فوق العاده بود که در 15 فروردین ماه قرعه کشی شد. در این مرحله از فروش چهار خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی با سقف پانوراما، رانا پالس و سورن پلاس با موعد تحویل ۱۲ ماهه به مشتریان عرضه شدند.

آریاک سفر

در این مرحله از پیش فروش ایران خودرو حدود یک میلیون و 21 هزار نفر ثبت نام کردند، در حالی که برای فروش فوق العاده در همین فروردین ماه، تعداد متقاضیان بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر بود.

بررسی این آمار نشان می دهد که در هر دوره اختلاف میزان تقاضا بین این دو مدل فروش بیشتر می شود و بخش زیادی از تقاضای وارد شده برای فروش فوق العاده خودرو را تقاضای واقعی و مصرفی خودرو تشکیل نمی دهد.

به همین دلیل کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار خودرو معتقدند واقعی سازی قیمت خودرو و حذف فاصله قیمت کارخانه و بازار تنها راه حذف این تقاضای کاذب از فروش خودرو است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز