قانون جدید تراکنش‌های بانکی، چه کسانی از دریافت خدمات محروم می شوند؟

بانک مرکزی اعلام کرد از روز یکشنبه ۵ بهمن ماه هیچ تراکنش بانکی بدون کد ملی یا شناسه ملی انجام نمی شود.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام بانک مرکزی از ۵ بهمن ماه هر تراکنش بانکی که انجام می شود باید کد ملی یا شناسه ملی داشته باشد. در راستای این قانون جدید از انجام تراکنش هایی که به یک شخص حقوقی و حقیقی ربط ندارند جلوگیری می شود و بانک‌ها تراکنش‌هایی که در سامانه ساتنا بدون کد ملی یا شناسه ملی انجام شود، برگشت می‌زنند.

بر این اساس افراد حقیقی و حقوقی که کد ملی یا شناسه ملی خود را به بانک احراز نکرده باشند، از یکشنبه ۵ بهمن ماه به بعد نمی‌توانند از خدمات بانکی استفاده کنند. این قانون بلافاصله در سامانه‌های بین بانکی و درون بانکی اجرا می شود.

ساتنا سامانه‌ای الکترونیکی است که پردازش و تسویه تراکنش‌های بین بانکی و دستور پرداخت‌های فوری را به صورت انفرادی و آنی انجام می‌دهد. در این سامانه مشتریانی که در بانک ملی یکی از انواع حساب (جاری، پس انداز و کوتاه مدت) را دارند، می‌توانند نسبت به انتقال وجوه (مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومان) به حساب خود و یا سایر افراد در سایر بانک‌ها اقدام کنند.

آریاک سفر

به گزارش ایسنا، سامانه ساتنا به مشتریان یک بانک این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به شعب بانک خود و یا از طریق سامانه اینترنتی بانک حواله‌هایی با مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومان را به هر حسابی در هر بانکی انتقال بدهند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز