رونمايي قابلیت ها و برنامه های جدید اپل

مراسم 2022 اپل دو روز پیش برگزار شد. این رویداد که با نام «کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل» شناخته می‌شود هر ساله دایر است. طی این مراسم تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات مختلف اپل به اطلاع متقاضیان و طرفداران این برند می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مراسم 2022 اپل از همان آغاز کار با غافلگیری‌های زیادی، به ویژه برای ایرانیان، همراه بود. ابتدای مراسم مذکور با صدای سیمین غانم آغاز شد و این موضوع برای ایرانیان جالب به نظر رسید. آنچه که با صدای غانم پخش شد بخشی از نسخه اصلی ترانه «سیب» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

معرفی آی اُ اس 16

طی این مراسم آی اُ اس 16 معرفی شد. بیشترین تغییرات سیستم عامل آیفون امسال به لاک اسکرین، ویجت‌‌ها و آی مسیج بازمی‌گردد. تغییر افکت، تاپ فیس فونت، سوژه بکگراند و … قابلیت‌های جدید لاک اسکرین محسوب می‌شوند. در بخش ویجت‌ها، امکان انتخاب برنامه‌های مورد نظر در لاک اسکرین و گالری وجود دارد و همه برنامه‌ها قابلیت شخصی سازی دارند. در این قسمت یک بخش به نام عکس‌های پیشنهادی وجود دارد و به این ترتیب امکان انتخاب تصویر مناسب فراهم می‌شود. در آی اُ اس 16 نوتیفیکیشن‌ها در پایین صفحه لاک اسکرین به نمایش گذاشته می‌شود و امکان مخفی کردن آن‌ها وجود دارد. قابلیت لایو اکتیویز هم در این ایونت معرفی شد که کاربران با آن می‌توانند اتفاقات مورد نظر خود را روی لاک اسکرین پین کنند.

آریاک سفر

بخش آی مسیج اپل امکان تغییر، نفرستادن و نخواندن پیام‌ها را در دسترس کاربران قرار داده است. دیکته آی اُ اس هم جزو قابلیت‌های جدید آی مسیج محسوب می‌شود که با این امکان آی اُ اس علائم نگارشی به دقت به کار برده می‌شوند.

آیکلود شید فنو لایبرری، قابلیت جدید آی اُ اس 15 است که با استفاده از آن امکان به اشتراک گذاری عکس‌های لایبرری با پنج نفر دیگر هم وجود دارد. در این بخش، به تمامی افرادی که عضو هستند، اجازه حذف، اضافه و تغییر داده می‌شود.

مپ آی اُ اس 16 هم تغییراتی داشته و افراد امکان تعیین 15 مقصد را روی مک خود دارند و حتی می‌توانند آن را به آیفون خود بفرستند. اپلیکیشن فیت نس هم به آی اُ اس 16 اضافه شده است و کاربران امکان استفاده از آن را بدون داشتن اپل واچ خواهند داشت.

تغییرات برنامه‌های مک بوک، اپل واچ و آیپد

مک بوک ایر جدید هم رونمایی شد که مدل تازه آن دارای قطر 11 میلی‌متر و وزن 1 کیلو و 225 گرم است و در چهار رنگ به بازار عرضه خواهد شد. در این محصول وبکم به صورت ناچ ارائه شده، بنابراین درصد نمایشگر صفحه لپتاپ هم افزایش خوبی دارد. مک بوک ایر پرو هم به برنامه ام 2 مجهز شده است. در ایونت جدید اپل، قابلیت‌های تازه مک او اس هم معرفی شد. یکی از قابلیت‌های جدید مک اَ اس، کانتینیوتی کمرا است که با آن امکان استفاده از آیفون به عنوان وبکم وجود دارد.

واچ اُ اس 9 نیز در این رویداد رونمایی شد. با استفاده از این برنامه قابلیت پین کردن اکتیو اپز، بهبود ظاهر برنامه‌ها و … وجود دارد. طی این ایونت، آیپد اُ اس 16 هم معرفی شد و به نظر اپل تلاش دارد که برنامه آیپد را به مک بوک نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز