فولکس واگن در تب و تاب تامین مواد اولیه

شرکت فولکس واگن یک نقشه راه برای راه اندازی شش کارخانه تولید سلول 40 گیگاوات ساعتی دارای ظرفیت 240 گیگاوات ساعت تا سال 2030 ارائه داد. چنین برنامه‌ای نگرانی‌ها را در خصوص تامین مواد خام در این مجموعه و تعطیلی گسترده در بخش‌های مختلف آن به همراه دارد. این مجموعه سال گذشته 9/3 میلیون دستگاه خودرو تولید کرد.

به گزارش کاماپرس به نقل از وبسایت کیتکو، توماس اشمال، مدیر ارشد فناوری فولکس واگن، یک عرضه اولیه سهام برای بخش جدید تولید باتری خودروسازی انجام خواهد شد و همه بخش‌های شرکت متعهد به سرمایه گذاری در بخش استخراج معادن و مواد اولیه هستند. این شرکت خودروسازی تاکنون عمده قطعات خود را از تامین کنندگان ردیف اول، همان بازیگران بسیار بزرگ صنعتی، تهیه می‌کرد.

در حال حاضر این مجموعه در نظر دارد از زنجیره تامین، یعنی از سمت تولید کنندگان فرعی به سمت تولید کنندگان عمده، بالاتر برود. تولید باتری مقرون به صرفه ملزم تامین هزینه مواد اولیه است که تقریبا 80 درصد هزینه‌های تولید را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل مراقبت از منابع مواد اولیه حائز اهمیت است.

طبق گفته اشمال این شرکت در تلاش بر تسلط بر فرآیندهای تولید باتری بوده و تصمیم به تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر زنجیره تامین مواد اولیه دارد. این تفکر منطقی بوده و این مجموعه را در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کند. فولکس واگن در نظر دارد به طور فعالانه‌ای در تجارت مواد اولیه مشارکت داشته و تجارت باتری خود را محوری کند. این مجموعه قصد معرفی باتری استانداردهای خود را در تمامی مدل‌ها و برندهای فولکس واگن دارد.

این مجموعه قراردادهای عرضه مشخصی را با تولید کنندگان لیتیوم یا کبالت منعقد کرده، البته پیش از این شریک سوئدی فولکس واگن، نورث ولت، هم این کار را انجام داده است. این شرکت قصد در نظر گرفتن کل زنجیره فرآیند باتری‌ها، از معدن تا بازیافت را، دارد.

آریاک سفر

نگرانی‌ها در خصوص تامین مواد اولیه خودروسازی

فولکس واگن یکی از مجموعه‌هایی است که در خصوص تامین بالا دستی مواد اولیه باتری‌ها نگرانی دارد. البته به نظر می‌رسدبه طور کلی تامین مواد اولیه یکی از نگرانی‌های عمده کنونی شرکت‌های خودروساز  به خصوص خودروسازی‌های بزرگ باشد. به عنوان مثال نگرانی‌های ایلان ماسک در مورد تامین نیکل به خوبی اثبات شده و بنیانگذار تسلا در هفته آتی در توئیتی به افزایش قیمت فلزات باتری اشاره کرده است.

کارشناسان دلیل فشار عمده ناشی از رشد قیمتی در زنجیره تامین در سطح صنعتی را فشار از جانب تامین کنندگان مواد اولیه مورد نیاز در ساخت باتری‌ها می‌دانند. با توجه به اظهارات اشمال قیمت‌ها به دلیل فشار به زنجیره تامین ذخایر به خصوص مواد خام در کل صنعت در حال افزایش هستند.

مرتبط با : فولکس واگن
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز