فولاد کویر؛ اولین مجموعه تولیدکننده میلگردهای فولادی

لست سکند

فولاد یکی از آلیاژهای آهن است که استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود. این نوع آهن به دلیل شکل پذیری، ضد زنگ بودن، استحکام و کشش بالا، هدایت خوب گرما و … در صنایع مختلف بسیار مورد توجه است. ایران یکی از کشورهای پیشگام در تولید فولاد بوده و انواع محصولات وابسته به آن را هم تولید می‌کند.

یکی از شرکت‌های فعال در عرصه فولاد سازی «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» است که با عنوان مجتمع فولاد کویر شناخته می‌شود. در ادامه کاماپرس درباره این مجموعه مطالب بیشتری را برای اطلاع خوانندگان و علاقمندان صنعت فولاد بیان می‌کند؛

مراحل چگونگی بهره برداری از فولاد کویر

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر فعالیت خود را در زمینه بازرگانی و تجارت از سال 1379 شروع کرد. اما این مجموعه از سال 1381 از شاخه تجاری و بازرگانی به تولیدی تغییر ماهیت داد. این مجموعه به عنوان نخستین تولید کننده میلگردهای فولادی با سیستم اتوماسیون صنعتی در کشور شناخته می‌شود.

شرکت مذکور فعالیت خود را از سال 1386 با هدف 350 هزار تن میلگرد شاخه و کلاف ساختمانی شروع کرد. در حال حاضر نیز شرکت مذکور با مدیریت احمد خوروش در زمینه فولاد فعالیت می‌کند. محصولات این مجموعه در دو دسته ساختمانی و صنعتی تولید و به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که فولاد کویر دو سال پس از شروع کار خود، به ظرفیت اسمی خود رسید.

راز آسمان پایتخت

این شرکت تلاش می‌کند تا با رعایت شاخص‌ها و استانداردهای زیست محیطی، رشد و توسعه اقتصادی خود را با رویکرد تامین منافع و نیازهای اجتماعی ذینفعان و جامعه پیرامونی محل استقرار دنبال کند.

سهام کویر در بازار بورس

سهام فولاد سپید فراب کویر با نماد «کویر» در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. تا امروز 2 هزار و 1 معامله از این سهام در بازار بورس ثبت شده که ارزش آن‌ها 105 میلیارد و 141 میلیون ریال است. ارزش بازاری کویر 151 هزار و 956 میلیارد ریال اعلام شد.

اشخاص حقیقی سهامداران عمده شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر محسوب می‌شوند. سود عملیاتی این مجموعه در انتهای سال مالی گذشته، بیشتر از 17 هزار میلیارد ریال بوده و سود پایه هر سهم نیز 4 هزار و 300 ریال اعلام شد. سود خالص هر سهم هم در زمان ذکر شده هزار و 512 ریال بود.

فعالیت‌های اجتماعی و طرح‌های فولاد کویر

این مجموعه تاکنون عنوان کارآفرین نمونه شهرستان آران و بیدگل سال 1395، صنعت سبز کشور در سال 1395، واحد منتخب صنعتی اصفهان سال 1396 و … را به دست آورده است.

مجتمع فولاد کویر سال پیش در بیست و سومین همایش شرکت‌های برتر ایران شرکت داشت و رتبه 64 را کسب کرد. به علاوه این شرکت در بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات سال قبل حضور داشته و به عنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب شد.

این مجموعه در سال 1399 برای ساخت مجموعه ورزشی چمن مصنوعی «ضامن آهو» در منطقه آران و بیدگل پیشگام شد. همچنین سال گذشته همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، 100 اصله درخت در این شرکت غرس شد.

فولاد کویر همزمان با آغاز سال جدید در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود، همایش بزرگ پاکسازی محیط زیست را در مسیرهای مشخص شده برگزار کرد. در خردادماه امسال عملیات عمرانی طرح احداث واحد ذوب و ریخته گری فولادهای آلیاژی این شرکت آغاز شد. در صورت اجرایی شدن طرح مذکور، سالیانه 800 هزار تن تولید انواع بلیت و بلوم فولادی آلیاژی در این مجتمع تولید خواهد شد.

مرتبط با : تولیدی فولاد سپید فراب کویر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز