فولاد کاویان؛ اولین تولیدکننده ورق‌های ضخیم فولادی در ایران

فولاد یکی از موادهای پرکاربرد در زمینه مهندسی، ساخت وسایل نقلیه و ساختمان است. به علاوه که فولادها در آلیاژها و فرم‌های مختلف امکان ارائه ویژگی‌های مختلف را به کاربران برای رفع نیاز آن‌ها می‌دهد.

فولاد باعث ساخت سازه‌ها با سرعت بالا و در قیمت پایین می‌شود. در کشور ایران مجموعه‌هایی مثل «فولاد کاویان» با تجربه زیادی مشغول به فعالیت در عرصه فولاد هستند. در ادامه کاماپرس مطالب بیشتری از این شرکت را برای آگاهی خوانندگان، فعالان و علاقمندان صنعت فولاد بیان می‌کند؛

قدمت فولاد کاویان و چگونگی توسعه آن

شرکت فولاد کاویان، سهامی عام، سال 1354 در زمینی به مساحت بیشتر از 31 هکتار واقع در استان خوزستان تاسیس شد و سال 1370 مورد بهره برداری قرار گرفت. این مجموعه به عنوان مکمل زنجیره محصولات فولادی و تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها فعالیتورق  خود را آغاز کرد. ظرفیت اسمی این مجموعه یک میلیون و 150 تن ورق فولادی معادل ورق ضخامت 25 میلیمتر است.

این مجموعه تلاش کرده با تکیه بر اندیشه‌های خلاق و پویای متخصصین و پرسنل متعهد خود و بهره گیری از تکنولوژی مناسب و توانمند و همچنین با داشتن گواهینامه استاندارد محصول ایران، عرضه کننده محصولاتی با کیفیت بالا و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی باشد. این شرکت به تولید دو دسته محصول ورق ضخیم فولادی و اسلب باریک مشغول است.

آریاک سفر

به علاوه این مجموعه در جهت ارائه ورق‌های فولادی مورد نیاز مشتریان در کوتاه‌ترین زمان و مطابق با استانداردهای جهانی حرکت می‌کند. در حال حاضر مدیر عامل مجموعه فولاد کاویان علی اصغر گنجیان است.

فوکا و عملکرد اخیر آن در بازار بورس

سهام فولاد کاویان با نماد «فوکا» در بازار پایه زرد فرابورس قرار دارد. تا امروز هزار و 907 معامله به ارزش 94 هزار و 49 میلیون ریال از این سهام در بازار بورس به ثبت رسیده است. ارزش بازاری این سهام بیشتر از 89 هزار میلیارد ریال اعلام شد.

عمده سهامداران فولاد کاویان را اشخاص حقیقی در اختیار دارند. البته شرکت صبا میهن، سهامی خاص، نیز یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که به عنوان سهامداران عمده این شرکت شناخته می‌شود. سود خالص حسابرسی نشده مجموعه ذکر شده در پایان سال مالی گذشته بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال و سود خالص هر سهم 702 ریال بود.

سهام فولاد کاویان بعد از چند سال دور بودن از فضای بورس، سال گذشته دوباره در این بازار عرضه شد. این مجموعه طی نیمه اول سال جاری جهش 200 درصدی را نسبت به پایان سال مالی 1398 محقق کرده بود.

با برخی دستاوردهای فولاد کاویان آشنا شوید

این شرکت سال 1384 به دلیل اقدامات مناسب خود در راستای حفاظت از محیط زیست و عدالت محوری عنوان صنعت سبز را از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به دست آورد.

محصولات فولاد کاویان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، براساس استاندارد ملی و مطابق مشخصات استاندارد شماره 3 هزار و 694، از سازمان ملی استاندارد ایران هستند. همچنین این شرکت پروانه بهره برداری انواع ورق فولادی و آهنی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.

مرتبط با : فولاد کاویان
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز