فولاد غدیر نی‌ریز به دنبال تکمیل واحد فولاد و گندله سازی

لست سکند

با راه اندازی واحد احیای مستقیم «مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز»، سالیانه 800 هزار تن به تولید آهن اسفنجی کشور اضافه شد. همچنین با آغاز به کار فولاد سازی این مجموعه طی دو سال و نیم آینده، یک میلیون تن به تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز جزو یکی از هشت طرح تولید فولاد استانی بوده است که با هدف تولید سالیانه 800 هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولاد در استان فارس، شهرستان نی‌ریز، به بهره برداری رسید. هم اکنون ظرفیت واحد احیای مستقیم این مجموعه به نزدیک 900 هزار تن ارتقا پیدا کرده که با توجه به تغییرات ایجاد شده، این مجموعه قصد افزایش ظرفیت را تا یک میلیون و 200 هزار تن در سال دارد.

بنا به گفته محمدمهدی مستقیمی، مدیر عامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، از سال 1395 بحث گشایش ال سی برای واحدهای فولاد سازی به عنوان بخش توسعه‌ای مطرح شده که هم اکنون نزدیک 60 درصد پیشرفت دارد. با توجه به مذاکره‌های صورت گرفته با شرکت فولاد تکنیک و مشاور، برای تحویل این طرح تا پایان سال 1400 برنامه ریزی شده است. در حال حاضر تمام تلاش فولاد نی‌ریز این است که واحد فولاد سازی را به پایان برساند.

استفاده از فاینانس خارجی برای انجام طرح‌ها

راز آسمان پایتخت

یکی از طرح‌های در دست اجرای این مجموعه، واحد فولاد سازی با ظرفیت یک میلیون تن است که با حدود 62 درصد پیشرفت، تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد. همچنین مجتمع فولاد نی‌ریز در جهت تکمیل گندله سازی به سمت تکمیل واحد گندله سازی پیش رفته است. در حال حاضر این مجموعه مذاکراتی با شرکت ام‌سی‌سی چین انجام می‌دهد. به این منظور حدود 57 تا 58 میلیون یورو پول را در بانک خارجی با عنوان فاینانس خارجی به سمت گندله سازی شیفت داده است. بخش ریالی هم با کمک پیمانکاران تامین و نزدیک یک ماه آینده عملیات ساخت گندله سازی شروع خواهد شد.

بنا به اعلام مستقیمی، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز هم برای فولاد سازی هم گندله سازی از فاینانس خارجی استفاده می‌کند. این مجموعه برای ایجاد واحد گندله سازی مجبور به سرمایه گذاری در واحد معدن است. به همین منظور برای ایجاد واحد گندله سازی، باید یک واحد کنسانتره سازی و برای این واحد هم باید یک معدن داشته باشد.

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز از سال 1396 با سرمایه بیش از 3 هزار و 450 میلیارد ریالی فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این مجموعه آهن اسفنجی و دیگر محصولات مرتبط را تولید می‌کند.

مرتبط با : فولاد غدیر نی‌ریز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز