فوری: جزئیات پرداخت 11 میلیون تومانی دولت به معلم‌ها

در حالی که طرح رتبه‌بندی معلم‌ها به یکی از چالش برانگیزترین مسائل حوزه آموزش و پرورش تبدیل شده بود، امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد فعلا به ازای هر ماه مبلغ یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب به حساب معلم‌ها واریز می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سیدمسعود میرکاظمی ساعاتی پیش گفت: در تلاش هستیم تا طی ماه جاری به هر یک از معلم‌ها مبلغ ۱۱میلیون تومان بابت ۱۱ ماه گذشته پرداخت کنیم تا احکام رتبه‌بندی آماده شود.

شایستگی معلم‌ها ملاک است

رئیس سازمان برنامه و بودجه به خبرنگار تسنیم گفت: رتبه‌بندی بر اساس شایستگی است و وزارت آموزش و پرورش باید اقداماتی را انجام دهد تا میزان شایستگی یک معلم مشخص شود و بعد پرداخت‌ها طبق آن صورت گیرد. چون این روند هنوز آماده نشده است و مقداری طولانی شده، با وزیر آموزش و پرورش توافق کردیم این ماه مبلغی را به عنوان علی‌الحساب پرداخت کنیم و زمانی که احکام به سرانجام رسید نیز مابه‌التفاوت پرداخت شود.

وی افزود: این مبلغ بابت 6 ماه در سال 1400 و 5 ماه از سال جاری است. پس از صدور احکام جدید، ما بلافاصله کارسازی می‌کنیم که هم مطالبات گذشته پرداخت شود و هم ماهانه طبق سقف بودجه در نظر گرفته شده، پرداخت‌ها انجام شود.

آریاک سفر

احکام جدید صادر نشده است

میرکاظمی 22 تیرماه، یعنی حدود یک ماه قبل نیز پس از یکی از جلسه‌های هیات دولت اعلام کرده بود: دوستان دارند تلاش می‌کنند در وزارت آموزش و پرورش احکام را آماده کنند به محض آماده شدن احکام پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت.

با گذشت یک ماه از وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه، هنوز وزارت آموزش و پرورش احکام معلم‌ها را بر اساس طرح رتبه‌بندی صادر نکرده است.

او در تاریخ 8 تیرماه نیز به خبرنگاران گفت: رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود و نباید صرفاً به چشم ترمیم حقوق به آن نگاه شود. همکاران ما در تلاش هستند تا آیین‌نامه اجرایی این قانون هرچه‌سریع‌تر تکمیل شود تا اجرای رتبه‌بندی معلمان در کنار تأمین معیشت این عزیزان، منجر به ارتقای کیفیت نظام آموزشی هم بشود. به محض این‌که احکام این قانون آماده شود، پرداخت‌ها شروع خواهد شد.

معلم‌ها در حال بارگذاری مدارک هستند

دیروز سخنگوی دولت اولین خبر را درباره پرداخت مبلغی به معلم‌ها در قالب طرح رتبه‌بندی اعلام کرد. علی بهادری جهرمی گفت: بعد از ده سال از بلاتکلیفی معلمان که این موضوع اجرا نشده بود، قبل از یک‌سالگی دولت سیزدهم این وعده رییس‌جمهور اجرا شد و مصوبه مجلس به تأیید دولت رسید و ما هم آیین‌نامه آن را نوشتیم.

وی افزود: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در چارچوب قانون تدوین شده و ایرادات آن طبق نظر هیئت تطبیق مقررات مجلس برطرف شده بود. سازمان برنامه و بودجه مبلغی را برای علی‌الحساب در اختیار قرار داده است تا پیش از اجرای نهایی آن، مبالغی در اختیار است تا برای معلمان علی‌الحساب فعلاً در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی پرداخت شود تا مبالغ قطعی نیز اجرایی شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فوری: جزئیات پرداخت 11 میلیون تومانی دولت به معلم‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز