فناوری جدیدی که به ماشین های خودران رانندگی یاد می دهد

لست سکند

به تازگی پژوهشگران موسسه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی از یک دستگاه شبیه ساز رونمایی کرده‌اند که می‌‎تواند محیط واقعی اطراف را برای ماشین‌های خودران شبیه سازی کند و علاوه بر آموزش رانندگی، عملکرد آنها در دنیای واقعی را مورد سنجش و ارزیابی قرار بدهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این دستگاه های شبیه ساز توانایی خودشان برای شبیه سازی موقعیت های خطرناک رانندگی در محیطی امن و بسیار واقعگرایانه را اثبات کرده اند و مانند یک آموزشگاه تعلیم رانندگی به ماشین های خودران عمل می کنند.

در حال حاضر، شرکت هایی مانند تسلا، ویمو و دیگر شرکت هایی که در زمینه تولید ماشین های خودران فعالند بسیار می کوشند تا شبیه سازهایی تصویری و واقعگرایانه در اختیار داشته باشند تا بتوانند ماشین های شان را در موقعیت های خطرناکی که منجر به بروز تصادف می شوند مورد تست و ارزیابی قرار بدهند.

با در نظر گرفتن این موارد، پژوهشگران موسسه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی (CSAIL)، یک دستگاه شبیه ساز به نام VISTA 2.0 تولید کرده اند که به وسیله آن می توان به ماشین های خودران تعلیم داد که چگونه در دنیای واقعی رانندگی کنند و چگونه خودشان را از موقعیت هایی که ممکن است منجر به تصادف بشود دور کنند. علاوه بر این، تمام کدهای این شبیه ساز به صورت اوپن سورس در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

راز آسمان پایتخت

دستگاه شبیه ساز VISTA 2.0  با دیگر شبیه سازهای موجود تفاوت های زیادی دارد و مبتنی بر داده است. این شبیه ساز با استفاده از تصاویری رندر شده از دنیای واقعی کار می کند و می تواند به واقعیت بسیار نزدیک باشد.

سیستم مبنتی بر داده VISTA 2.0 می تواند با استفاده از سنسورهایی پیچیده سناریوهایی بسیار تعاملی ایجاد کند و دنیایی بسیار واقعی بسازد. داده ها از طریق دوربین های 2D RGB و لینارهای سه بعدی که میلیون ها نقطه را رصد می کنند به این دستگاه می رسد و می تواند سناریوهایی پویا و بسیار تعاملی خلق کند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز