فغان دامداران از کمبود خوراک دام و گرسنه ماندن گاوها + فیلم

نگرانی از کمبود خوراک دام و به فروش نرفتن شیر، به تهدیدی برای دامداری‌ها تبدیل شده و کار را به جایی رسانده که فغان دامداران از خطر گرسنگی دام‌هایشان بلند شده است.

به گزارش کاماپرس؛ کرونا که آمد، خیابان‌ها که خلوت شد و مردم که در خانه‌هایشان ماندند، کسی دیگر به این فکر نمی‌افتاد که بخواهد شیر بخرد. این شد که نه پول شیرهای فروخته شده، به حساب گاوداری‌های شیری واریز شد، نه علوفه به اندازه کافی برای تغدیه دام‌ها توزیع شد. حالا گاوداری‌ها از وضعیت توزیع نهاده‌های دامی و کمبود بودجه برای ادامه حیات دامداری‌ها، گله می‌کنند.
اخیرا ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که نشان می‌داد، اوضاع خوراک دام در گاوداری‌ها خوب نیست. صاحب گاوداری که گویا در منطقه فشافویه واقع شده، در این ویدئو می‌گوید که در تمام سالهایی (25سال گذشته)که او این دامداری را اداره کرده تا به حال سابقه نداشته که میزان ذرت و جو خوراک دامها به صفر برسد.« الان 10-15 روزی که جو وذرتم تمام شده و تنها به اندازه 1تن جو داریم. برای دو سه روز دیگر دام‌ها غذا ندارند که بخورند. آنهایی که می‌گویند تحریم مشکلی ایجاد نکرده، بیایید ببینید چه بلایی بر سر دام‌های ما آورده. این گاوها با این وضعیت دوام نمی‌آورند»

هشدار کاهش شدید تولید در آینده

بر اساس آمار، مصرف گوشت قرمز در دوماه اخیر با ٤٠‌درصد کاهش همراه بود و در کنار آن کاهش مصرف شیر هم باعث شد تا تشکل‌های دام و طیور در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد دهند که تمهیدی اتخاذ شود تا تولیدکنندگان محصولات پروتینی بتوانند از طریق تهاتر محصول تولیدی خود را از طریق شرکت پشتیبانی امور دام با نهاده‌های مورد نیاز فراهم کنند.

آریاک سفر

در بخشی از این نامه آمده است که «با وجود تجمیع و انباشت بیش از ۲.۵‌میلیون تن نهاده‌های دامی در مبادی ورودی کشور از ابتدای بهمن ماه‌سال ۱۳۹۸، سازمان‌های نظارتی و نظام بانکی کشور، موجبات اختلال جدی در فرآیند تأمین و انتقال ارز مورد نیاز این بخش را فراهم آورده است.

آنها هشدار داده‌اند، ایجاد محدودیت‌های کم‌سابقه در تأمین و دسترسی نیازهای فوری تولیدکنندگان، منجر به کاهش شدید تولیدات در ماه‌های آتی خواهد شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز