فضای اتاق کودکان را عادلانه تقسیم کنید

طراحی اتاق کودکان با طراحی دکوراسیون نقاط مختلف خانه تفاوت های بسیاری دارد؛ اگر شما هم قصد به دکور کردن اتاق کودک خود را دارید باید بدانید که رشد کودک شما در سال های ابتدایی زندگیش از عوامل بسیاری تاثیری پذیری دارد. اصلی ترین زمان برای رشد کودک از بدو تولد وی تا 7 سالگی است، و اتاق یک کودک همواره بستری برای رشد فکری و جسمانی وی می باشد.

به گزارش کاماپرس، شرکت طراحی دکوراسیون داخلی رامسین افتخار دارد با بیست سال سابقه درخشان در زمینه دکوراسیون داخلی پروژه های زیادی را تحویل و به سامان برساند.
دکوراسیون رامسین، مهمترین خدمات این شرکت در طول این سالها به شرح زیر بوده: طراحی دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان، مشاوره، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، طراحی و اجرای روف گاردن، لنداسکیپ، آلاچیق و فضای سبز، بازسازی و نوسازی منزل، مجری و طراح پتینه، ورق طلا و نقاشی دکوراتیو، ساخت ویلا در سبک های دوبلکس و تریبلکس، دکوراسیون اداری، تجاری، فروشگاهی، مغازه و ….
باید توجه کنیم که خانه فقط ﯾک سقف نیست که پناهگاه ما باشد. بلکه می بایست نیازھای روحی و روانی افرادی که در آن سکونت دارند را نیز پاسخگو باشد. به همین دلیل ما موظف هستیم که فضایی متناسب ھر کدام از اعضای خانواده با توجه به سن و سال آنها و فعالیتی که به آن مشغول هستند به وجود بیاوریم. تا علاوه بر کارآمد بودن، زیبایی و نیاز روحی افراد را نیز برآورده سازد. در این میان باید متوجه این موضوع باشیم که اتاق کودکان برخلاف اتاق پدر و مادر فقط اتاق خواب و استراحت نیست؛ بلکه محل بازی، مکانی برای انجام تکالیف درسی نیز هست. اتاق کودکان به طور معمول ابعاد کمتری نسبت به اتاق پدر و مادر و دیگر افراد بزرگسال خانه را دارد. ولی همین اتاق کوچک وسایل و خرده ریزهای زیادی دارد و البته تماﯾل فطری کودکان به شادی و سرگرمی، تدابیر خاصی برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک می طلبد.

تاثیر دکوراسیون بر روحیه و علایق کودک

به این ترتیب برای دکوراسیون اتاق کودکان باﯾد تمایلات و علایق روحی و نیازهای فطری آنها را شناخت و در این فاصله با خود آنها نیز مشورت کرد. کودکان نکته نظرات خاصی دارند که ممکن است ما هیچ وقت روی آن توجه نکرده ایم. پژوهشگران معتقد هستند که به غیر از موارد خیلی کمی تقریبا بخش زیادی از تمایلات، میان کودکان مشترک است. برای مثال کودکان به رنگها توجه ویژه ای دارند و به همین دلیل فضاھای رنگی برای آنھا بسیار جذاب است. سه رنگ زرد، قرمز، آبی ( و رنگ ھای مکمل آنھا ) سبز، نارنجی، بنفش مورد توجه کودکان است. برای استفاده ھر چه بھتر از فضا و جلب رضاﯾت این عزیزان چند نکته مهم توصیه می شود:
چون به طور معمول ارتفاع لباس کودکان کمتر است ، می توان با توجه به سن آنها ارتفاع کمدها، طبقه ها، قفسه ها یا کشور را متناسب با قد و قامت آنها ساخت و در اختیارشان گذاشت.

آریاک سفر

در انتخاب تخت بسیار سلیقه به خرج بدهید. پیشنهاد می کنیم تخت ھاﯾی انتخاب کنید که دارای کشوھای تحتانی باشند. در صورتی که تختی که هم اکنون فرزند شما استفاده می کند این چنین نیست، می توان جعبه ھایی با ارتفاع کوتاه تر از پاﯾه تخت ساخت. همچنین برای کودکان بالای سه سال، از تخت ھایی با پاﯾه ھای بلند استفاده کنید؛ تختخواب ھا به وﯾژه در اتاق ھای کوچک تر در فضا صرفه جویی می کنند. کودکان نیز از زﯾر اﯾن تخت ھا استفاده ھای خود را می کنند. در صورتی که دو فرزند شما در یک اتاق به صورت مشترک هستند، بھتر است فضای اتاق را به طور عادلانه بین آنها تقسیم کنید و محدوده و قلمرو خود را بشناسند. سلیقه هر کدام از آنها در انتخاب رنگ را لحاظ نموده و اعمال کنید. در مورد رنگ ها کمی تحقیق کنید و با نظرخواهی از آنها، محدوده مربوط به هریک را رنگ آمیزی کنید. معمولا رنگ ھای زرد و سبز در کنار رنگ تزئینات سفید دﯾوارھا علاوه بر آنکه باعث جلوه ھرچه بیشتر وساﯾل می شود، متناسب با روحیه شاد کودکان خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : دکوراسیون داخلی رامسین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز