فروش پیراهن مارادونا به قیمتی بی‌سابقه!

پیراهنی که دیگو مارادونا در جام جهانی 1986 مقابل انگلیس به تن داشت، با قیمت بیش از 7 میلیون پوند به فروش رسید. پرداخت این رقم برای یک پیراهن ورزشی در تاریخ بی‌‌سابقه بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ورزشی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جام جهانی 1986 در مکزیک برگزار شد و مارادونا در مرحله یک چهارم نهایی این دوره جام و در مقابل تیم ملی انگلیس خوش درخشید. بازی 1986 آرژانتین و انگلیس در ورزشگاه مکزیکو سیتی برگزار شد و نتیجه آن دو گل به نفع تیم آرژانتینی بود. گل اول آرژانتین با ضربه سر اعلام شد. اما در واقع توپ با دست مارادونا و به دور از چشم داور به دروازه تیم انگلیس رفت. مارادونا بعد از اتمام بازی اعلام کرد دستی که توپ را وارد دروازه انگلیس کرد، دست خدا بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

گل دوم تیم ملی آرژانین را هم شوت طلایی مارادونا به دروازه انگلیس فرستاد. او در این صحنه هم به تنهایی تمام تیم ملی انگلیس را پشت سر گذاشت و سپس توپ را به سمت دروازه انگلیس فرستاد. این گل در نظرسنجی سال 2002 فیفا به عنوان «گل قرن» برگزیده شد.

آریاک سفر

حالا پیراهنی که دیگو مارادونا در آن بازی به تن داشت به فروش رفته و رکورد قبلی گران‌ترین پیراهن ورزشی جهان را شکسته است. رکورد قبلی متعلق به پیراهن ورزشی پله بود که وی در جام جهانی 1970 به تن داشت. این لباس ورزشی هم با 157 هزار پوند به فروش رسید.

زندگی حرفه‌ای پسر طلایی

دیگو آرماندو مارادونا، بازیکن و سرمربی باسابقه تیم فوتبال آرژانتین بود. مارادونا به خاطر افتخارآفرینی‌های که در دوران ورزشی خود کسب کرد، عناوین ورزشی مختلفی را به دست آورد. وی در یکی از نظرسنجی‌های فیفا، به همراه پله به عنوان بهترین بازیکن‌های قرن بیستم میلادی شناخته شدند.

او در دوران بازی حرفه‌ای خود 91 مرتبه برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و 34 گل هم برای آن به ثمر رساند. مارادونا در 4 جام جهانی شرکت داشت و لباس تیم ملی آرژانتین را به تن کرد. این بازیکن فوتبال به دلیل استعداد، تکنیک، مهارت در کنترل توپ و همچنین پاس‌های دقیق مورد توجه علاقمندان فوتبال قرار گرفت. هنوز هم بسیاری از بازیکنان و مربیان شناخته شده، وی را برترین بازیکن تمام دوره‌های فوتبال می‌شناسند. همه این ویژگی‌ها باعث شد تا به او لقب «پسر طلایی» فوتبال را نسبت بدهند. این اسطوره دنیای فوتبال در بیست و پنجم نوامبر 2020 از دنیا رفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز