فروش سهام عدالت : کل سهام تا پایان سال قابل فروش می‌شود

درحالی که فروش سهام عدالت مستقیم از 11 خرداد آغاز شده است، سهام عدالت غیر مستقیم از ۱۷ خرداد ماه قابل معامله می شود و کل سهام عدالت هم تا پایان سال قابل فروش خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، قرار است که از هفدهم خرداد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس پذیرفته ‌شوند و سهامدارانی هم که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، سهام خود را معامله کنند.
در آزاد سازی به شیوه مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به سهامداران تخصیص و انتقال می‌یابد  و فروش سهام عدالت امکان پذیر می شود اما در آزادسازی به روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی می شود و سهامدار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را ندارد.
به گفته مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند و سهام آن‌ها در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است، ما این شرکت‌ها را در بورس پذیرش می‌کنیم و سهام شرکت‌های استانی به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.

36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی در سبد سهام سهامداران عدالت

آریاک سفر

محمدرضا معتمد در گفت وگو با صدا و سیما می افزاید: به همه افرادی که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده اند سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی تعلق می‌گیرد، در آینده هم این ۱۳ شرکت در قالب شرکت‌های هلدینگ تعیین تکلیف می‌شوند و سهام این شرکت‌ها به افراد تعلق می‌گیرد.
او بیان می کند: ۱۳ شرکت از شرکت‌های پر بازده هستند و در آینده منافع زیادی دارند.
معتمد با اشاره به اینکه سهام عدالت یک سهام ارزنده است و منفعت‌های آتی زیادی دارد می گوید: از زمان آزاد سازی سهام عدالت، حجم فروش این سهام نسبت به سهام‌های روز بسیار کمتر است و بیانگر این است که سهامداران عدالت قصدشان نگهداری این منافع ارزشمند است.
این مقام مسوول اضافه می کند: در زمان آزاد سازی امکان فروش ۳۰ درصد از سهام وجود دارد که تا پایان سال امکان فروش کامل سهام امکان پذیر خواهد بود.
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس تصریح می کند: با توجه به تمدید روش انتخاب مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت تا ۱۵ خرداد، از ۱۷ خرداد ماه مشخص می‌شود که چه تعداد روش مستقیم وچه تعداد روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز