فروش سهام عدالت فعلا نیازی به کد بورسی ندارد

پرسش های زیادی درباره فروش سهام عدالت مطرح شده است که با توجه به اطلاعیه های صادر شده توسط دولت به نظر می رسد برای فروش این سهام در این مرحله نیازی به کد بورسی نیست.

به گزارش کاماپرس، آزادسازی سهام عدالت و اختیار حق انتخاب بین روش مستقیم و روش غیرمستقیم برای مدیریت این سهام، یکی از خبرسازترین موضوعات اردیبهشت ماه در حوزه بورس بود. بسیاری از دارندگان این سهام، روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود برگزیدند تا بتوانند این دارایی خود را به فروش برسانند. در آخرین تحول مرتبط با سهام عدالت نیز اعلام شد 30 درصد این سهام در بانک های عامل قابل فروش خواهد بود.

بنا به اعلام ایسنا در فرآیندهای مالکیتی سهام عدالت یکی از نکات مهم “کد بورسی” است که گرچه برای همه سهامداران لازم است اما این افراد برای اخذ آن فعلا نیازی نیست اقدامی انجام دهند.

بر این اساس، سهامداران چه روش مستقیم و چه روش غیرمستقیم را انتخاب کنند، نیازمند کد بورسی هستند اما برای اخذ این کد، فعلا نیاز نیست اقدامی انجام دهند.

دارندگان کد بورسی نیز نیازی به اقدام خاص ندارند

آریاک سفر

طبق تصمیماتی که در شورای عالی بورس و  سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته شده است، هیچ یک از خدمات مربوط به مشمولین سهام عدالت نیاز به مراجعه حضوری نخواهد داشت. چنانچه افراد شماره تلفن همراه و حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی (samanese.ir) وارد کرده باشند، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به صورت خودکار برای همه مشمولان سهام عدالت کد بورسی صادر خواهد کرد و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ جایی نخواهند داشت.

در واقع مشمولان سهام عدالت باید توجه داشته باشند که در این مرحله نیازی به اخذ کد بورسی برای سهامداران وجود ندارد. افرادی که کد بورسی دارند نیز نیازی نیست که در حال حاضر اقدام خاصی انجام دهند. بعد از اتمام مهلت اعلام شده برای انتخاب روش آزاد سازی، در صورت نیاز به اقدام خاص، از سوی مراجع ذیربط به سهامداران اطلاع داده خواهد شد.

بنابراین در حال حاضر نیازی به مراجعه جهت دریافت کد بورسی نیست. بنا بر دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای کلیه سهامداران سهام‌عدالت کد بورسی صادر می‌شود و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز