فروش خانه های احتکار شده آغاز شد

فروش خانه های احتکار شده بعد از کاهش قیمت مسکن و البته طرح مالیات بر خانه های خالی آغاز شده است.
به گزارش کاماپرس، بعد از رکود نسبی در بازار مسکن، گویا این بازار در حال جان گرفتن است. گویا محتکران خانه بعد از کاهش قیمت دلار و سکه و خودرو نگران کاهش قیمتها در بازار مسکن هستند به همین دلیل بعضی از آنها برای فروش واحدهایی که احتکار کرده بودند،‌دست به کار شده اند.

ایرج رهبر کارشناس بازار مسکن معتقد است بخش مسکن در حالت بلاتکلیفی قرار دارد به همین دلیل کسانی که تعداد زیادی آپارتمان خریده بودند و احتکار کرده بودند حالا می خواهند برای جلوگیری از ضرر این واحدهای مسکونی را بفروشند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او می گوید:« این افراد در زمانی که نرخها بالا رفته بود اقدام به خرید کرده اند و حالا نگران کاهش قیمت هستند. علت افزایش حدود ۴۰ درصدی عرضه در بازار مسکن این است. مساله دیگر به طرح مالیات بر خانه های خالی مربوط می شود که برخی فعالان بازار مسکن را نگران کرده و اقدام به عرضه کرده اند.»

منطق اقتصادی وجود ندارد

آریاک سفر

این کارشناس بازار مسکن در ادامه به ایسنا می گوید:« در شرایط کنونی هرکس تصوری از آینده دارد و هیچ چیز قطعی نیست. گشایشهای سیاسی می تواند اثرات کاهشی در بازار ملک ایجاد کند و ادامه وضعیت فعلی اثرات التهابی در بخش مسکن خواهد داشت.

هنوز عکس العملها مشخص نیست و به همین خاطر قیمتها از عرضه و تقاضا تبعیت نمی کند. به طور مثال در بعضی مناطق با رشد عرضه و کاهش تقاضا مواجه هستیم اما قیمتها هم بالا رفته، در حالی که باید کاهشی باشد. در مناطقی دیگر عرضه کاهش یافته و قیمتها هم نزولی شده است. این نشان می دهد منطق اقتصادی در بازار وجود ندارد.»

به اعتقاد این کارشناس بازار مسکن تغییر و تحول در حوزه مسکن در بلندمدت اتفاق می افتد. او در ادامه می گوید:« ممکن است در کوتاه مدت مثل شرایط فعلی رفتارهای هیجانی از سوی محتکران در بازار ملک دیده شود اما برای ایجاد ثبات و آرامش در این بخش باید تولید افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن را در دستور کار قرار داده که قدم مثبتی است اما دولت باید موانع ساخت و ساز را از پیش پای بخش خصوصی بردارد. این در حالی است که نوسانات دائم قیمت مصالح ساختمانی، سازندگان را برای اجرای پروژه ها مردد کرده و به همین دلیل ساخت و ساز بسیار کاهش یافته است.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز