فروش جنگنده‌های سوخو 35 در مقابل نفت؟

رسانه‌های روسیه از احتمال توافق فروش 24 فروند جنگنده سوخو 35 در مقابل نفت به ایران خبر دادند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنا بر اظهارات یک روزنامه روسی در مسکو، احتمال انعقاد قراردادهایی برای خرید جنگنده سوخو 35 روسی و برخی سیستم های دفاع هوایی بین تهران و مسکو وجود دارد که قرار است در سفر ابراهیم رییسی به روسیه به امضا برسد.

ضمنا یک نشریه دیگر در مسکو نیز، در گزارشی از انعقاد یک قرارداد 100 میلیون دلاری شامل خرید 24 فروند سوخو 35، دو سامانه ضدموشکی اس 400 و یک ماهواره نظامی از روسیه خبر داده است.

گفتنی است سرلشگر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز اخیرا به آماده سازی یک تواقفنامه نظامی و امنیتی بین مسکو و تهران اشاره کرده که شامل همکاری‌های نظامی و امنیتی از جمله خرید تسلیحات، آموزش متخصصان، رزمایش نظامی و مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا می‌شود.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

هزینه خرید این تسلیحات و تجهیزات از کجا تامین می‌شود؟

رسانه‌های روسی همچنین از احتمال دریافت نفت به جای این تسلیحات از سوی روسیه خبر دادند. برخی نیز معتقدند که ابراهیم رییسی در سفر خود به روسیه ضمن تمدید سند همکاری بیست ساله ایران و روسیه که در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی امضا شده بود، درباره تهاتر نفت با چند فروند جنگنده سوخو 35 نیز به مذاکره خواهد نشست، چرا که این سند همکاری شامل خرید تسلیحات نظامی نیز می‌شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز