فرمول وام سهام عدالت برای متقاضیان جدید اعلام شد

متقاضیان وام سهام عدالت در مورد مبلغ این وام با پرسش هایی مواجه اند به گونه ای که برخی مسئولان مبلغ این وام را 14 میلیون و 7 میلیون بیان کرده اند و برخی دیگر مبالغ کمتری ذکر کرده اند اما توضیحات امروز مدیر پروژه کارت های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی، فرمول تعیین مبلغ وام را برای متقاضیان روشن کرده است.

به گزارش کاماپرس، اگر می خواهید وام سهام عدالت را در قالب کارت اعتباری برای خرید کالاهای مورد نیاز خود استفاده کنید این وام اکنون در حال پرداخت است و به عبارت دقیق تر کارت های اعتبای مرتبط با سهام عدالت توسط دو بانک ملی و تجارت در حال ارائه است.

تمام مراحل دریافت این کارت به صورت غیرحضوری و با مراجعه به درگاه های اینترنتی و اپلیکیشن های این دو بانک قابل انجام است. در مورد مبلغ این وام نیز ابهاماتی وجود داشت که توضیحات یک مقام مسئول در شرکت سپرده گذاری مرکزی این ابهامات را برطرف کرده است.

این مقام مسئول ، اظهار کرد:  تا امروز حدود ۱۰۰ هزار درخواست از سوی دو بانک ملی و تجارت برای دریافت کارت اعتباری به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال شده است. البته ممکن است درخواست هایی که به بانک ها ارسال شده است بیشتر باشد اما بانک ها فقط درخواست افراد واجد شرایط را به شرکت ارسال می کنند.

به گفته صمیه محمدی، اگر درخواست ها در روز کاری ارسال شود، کارهای مربوطه در شرکت انجام شده و دوباره به بانک ارجاع داده می‌شود و بانک باید مابقی امور را انجام دهد. پس از آن افراد می‌توانند از طرقی که بانک ها اعلام کرده اند، از کارت اعتباری استفاده کنند. البته به غیر از بانک تجارت و ملی با ۱۴ بانک برای این منظور تفاهم نامه امضا شده است و بانک ها به شدت پیگیری این جریان هستند.

آریاک سفر

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

مبلغ وام به دلیل متغیر بودن قیمت سهام ، متفاوت است

وی همچنین فرمولی برای تعیین مبلغ وام سهام عدالت ارائه کرد و در این باره توضیح داد: مبلغ وام یا همان کارت های اعتباری سهام عدالت به دلیل متغیر بودن قیمت سهام در بورس ، ثابت و مشخص نیست. متقاضیان ۵۰ درصد ارزش قابل معامله سهام عدالت را وام دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر ۶۰ درصد سهام عدالت قابل معامله است و متقاضیان ۵۰ درصد از این ۶۰ درصد را وام دریافت می‌کنند.

در نتیجه مبلغ این وام نیز با توجه به شرایط بازار و روند صعودی یا نزولی بازار، متغیر و افزایشی و کاهشی است. این فرایند برای سهام داران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت صدق می‌کند.

به گفته دیر پروژه کارت های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی،  مشمولان می توانند با مراحعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه میزان دارایی خود را مشاهده کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز