فرصت طلایی دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور

مهاجرت به کانادا-کاماپرس

از توسعه کسب و کار در ایران و آماده‌سازی آن برای ثبت در کانادا، خرید سرقفلی کسب و کارهای فعال در کانادا، راه‌اندازی و ثبت شرکت، دریافت جاب آفر و مهاجرت کاری تا استفاده از فرصت طلایی دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به کانادا و مهاجرت تحصیلی یا راه‌هایی مانند برنامه اکسپرس اینتری، برنامه‌های استانی و مهاجرت از طریق ازدواج، صدها راه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که می‌توانید بسته به نیاز خود با مشاوره کارشناسان علاالدین مهاجر، برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. حال در این مطلب همراه علاالدین مهاجر باشید تا با فرصت طلایی اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور و موارد دیگر آشنا شوید. قطعا این مطلب راهنمای خوبی برای مهاجرت شما خواهد بود.

قانون جدید کانادا برای اخذ اقامت دائم ایرانیان

بر اساس آخرین اعلام وزارت مهاجرت کانادا، تمامی ایرانیانی که با ویزای موقت از تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ (۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۹ اسفندماه ۱۴۰۲) وارد کانادا شده‌اند یا پیش از این در کانادا حضور داشته‌اند، می‌توانند درخواست «ویزای کار باز» (Open Work Permit) داشته باشند و برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. به این ترتیب افرادی که در این بازه زمانی با ویزای توریستی یا ویزای موقت وارد کانادا شوند می‌توانند به بسته به شرایط مدنظر اداره مهاجرت برای این فرصت، اقامت دائم دریافت کنند. چنین فرصتی واقعاً فرصتی طلایی برای دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور است. بر اساس قانون جدید وزارت مهاجرت کانادا، پرونده‌های ایرانی در اولویت قرار دارند. بنابراین انتظار می‌رود روند تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار و سپس اخذ اقامت دائم از این پس (۲۰۲۳ میلادی) برای ایرانیان راحت‌تر شود.

اما دقت کنید مشخص نیست این شرایط چه تعداد ظریفت داشته باشد بنابراین توصیه می‌‌‌شود اگر شرایط مهاجرت و قصد آن را دارید هر چه سریع‌تر اقدام کنید.

توجه: در نظر داشته باشید در حالت عادی درخواست تبدیل ویزای در خارج از خاک کانادا به اقامت دائم وجود ندارد و باید با یکی از انواع ویزای کانادا، یعنی ویزای تحصیلی یا ویزای توریستی و مولتی و غیره وارد کانادا شوید و بعد این ویزا را به ویزای کار تغییر دهید.

کانادا-کاماپرس

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار

بر اساس قانون جدید و فرصت طلایی دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور، به نکات زیر حتماً توجه داشته باشید.

آریاک سفر

۱. برای کاهش احتمال ریجکتی ویزای توریستی کانادا حتما تاریخچه سفر قویی داشته باشید. به این منظور که در دو سال گذشته باید سفرهای متعددی به کشورهای مختلف داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید ابتدا با تورهای گروهی به کشورهای حوزه شینگن مانند فرانسه، اسپانیا و ایتالیا یا ژاپن و کشورهایی که پاسپورت معتبر و قوی دارند سفر کنید. درست به همین دلیل است که حضور یک مشاور و راهنمای خوب برای مهاجرت به کانادا و تضمین اخذ اقامت دائم با ویزای توریستی اهمیت دارد.

۲. برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای توریستی بهتر است ابتدا یکی از افراد خانواده که شانس بیشتری برای پذیرش دارد اقدام کند. پس از سفرهای انجام شده فرد می‌تواند برای ویزای توریستی کانادا اقدام کند و پس از اخذ ویزای توریستی و اقامت دائم برای اخذ ویزای سایر اعضای خانواده نیز اقدام کند.

۳. فرد باید پس از ورود به خاک کانادا برای درخواست کار باز ثبت نام نماید و پس از تایید ویزای کار کانادا برای نفر اصلی، دیگر اعضای خانواده نیز می‌توانند برای ویزای کانادا ثبت نام کنند.

۴. حداقل باید ۲ ماه از اشتغال در کانادا گذشته باشد و سپس برای درخواست ویزای توریستی همسر اقدام کرده و باز هم مراحل گفته شده یعنی ورود به خاک کانادا و ثبت نام برای درخواست کار باز انجام شود.

۵. افرادی که با ویزای تحصیلی در کانادا مشغول به کار هستند نیز می‌توانند برای ویزای کار باز ثبت نام کرده و سریع‌تر اقامت دائم را دریافت کنند.

۶. اگر مدت زمان ویزای تحصیلی و توریستی فردی که در خاک کانادا حضور دارد رو به پایان است باز هم می‌تواند برای ویزای کار باز درخواست دهد و اجازه کار را تمدید کند.

حداقل شرایط ثبت نام ویزای توریستی و تبدیل آن به ویزای کار

برای اخذ هر نوع ویزایی نیاز به مدارک مشخصی است. به دلیل شرایط خاص و فرصت طلایی دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور برای ایرانیان، بسیار اهمیت دارد که از مدارک لازم جهت استفاده از این فرصت نیز باخبر بود. این مدارک عبارتند از:

تمکن مالی، هر چه تمکن مالی فرد بالاتر باشد امکان دریافت ویزای توریستی و سپس تبدیل آن به ویزای کار باز بیشتر است. این مبلغ هم اکنون ۱۵ هزار دلار کانادا به ازای یک نفر است و هر چه تعداد بیشتر شود، میزان تمکن مالی نیز باید بیشتر باشد.

مدارک شغلی معتبر شامل فیش حقوقی یا نامه استخدام منابع انسانی ترجمه شده و غیره

مدارک هویتی معتبر از جمله گذرنامه با بیش از ۶ ماه اعتبار و حداقل ۲ صفحه خالی، کارت ملی، شناسنامه و غیره

ویزای کانادا-کاماپرس

ویزای کار باز کانادا چیست؟

ویزای کار باز کانادا (Open Work Permit) یکی از انواع ویزاهای مهاجرت به کانادا است که تنها در موارد خاص صادر می‌شود. برای اخذ این نوع ویزا جالب است بدانید که نیازی به هیچ مدرک زبانی ندارید، سطح تحصیلات نیز چندان اهمیتی ندارد و حتی سن و شغلتان نیز مهم نیست. این نوع ویزای کار کانادا تنها مخصوص ایرانیان است و با توجه به خبر رسمی وزارت کانادا صادر می‌شود و مراحل آن به شرح زیر است:

۱. فرد ابتدا باید برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کند.

۲. پس از تایید و صدور ویزای توریستی، فرد باید به کانادا سفر کند.

۳. پس از ورود به کانادا این فرد برای ویزای کار باز درخواست می‌دهد و به انتظار پاسخ می‌ماند. تا زمان اخذ اقامت دائم و حتی اخذ ویزای سایرین، وکیل مهاجرتی و راهنمای مهاجرت به کانادا حتما کنار شما خواهد بود. پس می‌توانید تا حد زیادی نگرانی خود را از بابت زندگی و کار در کشور دیگر کاهش دهید.

پس از ورود به خاک کانادا نیز باید مراحل زیر طی شود:

۱. پیدا کردن کار. اولین قدم پس از ثبت نام برای ویزای کار باز، دریافت «جاب آفر» یا همان «پیشنهاد شغلی» از یک کارفرمای معتبر کانادایی است. می‌توانید حتی پیش از ورود به کانادا با داشتن ویزای توریستی به صورت آنلاین با فرستادن رزومه کار به پیشنهاد وکیل معتبر مهاجرت به کانادا یک کارفرمای خوب پیدا کنید. به این ترتیب چند قدم پیش افتاده و سریع‌تر می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. علاوه بر راه‌های آنلاین کاریابی معتبر فرد می‌تواند از طریق برنامه‌های زیر نیز در کانادا کار پیدا کند:

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا: برنامه‌ای برای افرادی که دارای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از استان‌های نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، لابرادور و نیوفانلند هستند.

توجه: افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا از این راه هستند نیازی به LMIA ندارند و می‌توانند بعد از ۶ ماه درخواست اقامت در یکی از استان‌های منطقه آتلانتیک را بدهند.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا: یکی از بهترین روش‌ها و سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا بر اساس امتیازبندی افراد است. این برنامه به صورت ماهانه نیز برگزار می‌شود و بر اساس معیارهای مختلف مانند تحصیلات، سابقه کار، سطح زبان و غیره امتیازی دریافت می‌کند که بر اساس آن به او ویزای کانادا می‌دهند.

برنامه نیروی متخصص کبک یا اسکیل ورکر: یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرتی به کانادا برای افرادی است که سابقه شغلی لازم برای کار در استان کبک و تسلط بر زبان فرانسوی را داشته باشند.

برنامه رورال کانادا: برنامه درخواست مهاجرت به استان‌های کم جمعیت، روستاها و نواحی شمالی کانادا. به این برنامه، برنامه پایلوت می‌گویند.

کار در کانادا-کاماپرس

۲. داشتن LMIA. این گواهی نشان می‌دهد که کارفرما نتوانسته است هیچ شهروند کانادایی واجد شرایطی برای شغل پیدا کند و فردی که درخواست داده واجد شرایط است.

توجه: پروسه جاب آفر به عهده فرد و وکیل مهاجرت به کانادا است اما LMIA را باید کارفرما بگیرد. جاب آفر بدون LMIA ارزشی ندارد.

۳. اپلای و دریافت ویزای کار. پس از دریافت دو مدرک گفته شده، برای دریافت ویزای کار باز باید به اداره مهاجرت کانادا بروید و درخواست ویزای کار خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

۴. دریافت ویزیتور رکورد (Visitor Record)، این گواهی به افراد اجازه می‌دهد با ویزای توریستی بیشتر از ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشند. در حالت عادی شما می‌توانید تا ۶ ماه بدون ویزیتور رکورد برای یافتن شغل در کانادا اقامت کنید. در صورتی که این مدت بیشتر از ۶ ماه شود حتما ویزیتور رکورد که هزینه آن حدود ۱۰۰ دلار است را بگیرید. ویزیتور رکورد حتما باید ۱ ماه قبل از تاریخ انقضای ویزای توریستی برای گرفتن آن اپلای کنید.

دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا

روش‌های مهاجرت به کانادا همان‌طور که به تعدادی از آن‌ها در ابتدای متن اشاره شد، بسیار متعدد هستند. در واقع این روش‌های آن‌قدر متنوع‌اند که شامل تمام افراد می‌شوند، تنها کافیست با کمک مشاور بدانید چه راهی مناسب شماست. از دیگر راه‌های مهاجرت کانادا به صورت مختصر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد و در ادامه گفت که آیا می‌شود از این فرصت طلایی برای اخذ اقامت چنین راه‌های مهاجرتی به کانادا استفاده کرد یا خیر؟!

مهاجرت کاری به کانادا

جاب آفر، اسکیل ورکر، خوداشتغالی، برنامه‌های استانی و راه‌های دیگر از جمله عمده‌ترین مسیرهای اخذ ویزای کار کانادا هستند. چنان چه با ویزای کار مشغول به کار در کانادا هستید می‌توانید برای بررسی این که واجد شرایط استفاده از فرصت طلایی اخذ اقامت کانادا باشید یا خیر با وکیل مهاجرتی خود مشورت کنید.

مهاجرت به کانادا با انتقال درون شرکتی ICT

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق توسعه کسب و کار در کشور مبدأ و سپس انتقال آن به کانادا است. این روش انتقال درون شرکتی (Intra-Company Transferees) نام دارد. در این روش شما باید یک برنامه کاری مشخص به دولت کانادا ارائه دهید که نشان دهد مثلاً شرکت شما در ایران ۳ تا ۵ سال سابقه فعالیت مؤثر با حداقل ۷ الی ۸ کارمند را داشته باشد. می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر در مورد این روش به وب‌سایت علاالدین مهاجر مراجعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی نیز از جمله بهترین روش‌های مهاجرت جوانان به کانادا است. کانادا به داشتن بهترین دانشگاه‌های جهان شهرت دارد. همان‌طور که اشاره شد دانشجویان محصل در خاک کانادا واجد شرایط استفاده از این فرصت طلایی هستند. بنابراین می‌توانید بر اساس شرایط خود جهت اخذ اقامت دائم کانادا از این راه اقدام کنید.

تحصیل در کانادا-کاماپرس

آیا دیگر ویزاها را نیز می‌توان به ویزای کار باز تبدیل کرد؟

در نهایت زمانی که وارد خاک این کشور می‌شوید قطعا حضور وکیل و راهنما به شدت برای کاریابی به شما کمک خواهد کرد می‌توانید در این زمینه از کارشناسان علاالدین مهاجر کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید با راهنمایی کارشناسان بدانید که از راه‌های زیر نیز می‌شود ویزای کار باز را دریافت کرد و از فرصت طلایی دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور استفاده کرد:

  • ویزای خانواده و اسپانسرشیپ والدین
  • برنامه خود اشتغالی
  • برنامه‌های استانی
  • ازدواج

وکیل و مشاور مهاجرتی چه کمکی به من می‌کند؟

حضور یک مشاور و وکیل مهاجرتی در راه انتخاب کشور بعدی برای زندگی تأثیر چشم‌گیری بر پذیرش یا عدم پذیرش شما دارد بنابراین مشاوره و کمک‌های یک وکیل مهاجرتی حرفه‌ای را برای ساخت آینده‌ روشن خود و خانواده جدی بگیرید. گروه مشاوره علاالدین مهاجر ضمانت می‌کند که با ارائه بهترین مشاوره از اولین گام برای مهاجرت به کانادا تا زمان اخذ اقامت حتی در خاک کانادا در کنارتان باشد.

علاالدین مهاجر یکی از ۵ مؤسسه برتر با بیش از ۲۰ سال تجربه و داشتن کارشناسان مسلط به تمام روش‌ها و امور مهاجرتی و کاری است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن امکان مهاجرت شما و خانواده‌تان را فراهم سازد. بنابراین اگر شما هم به دنبال فرصتی طلایی برای اخذ ویزای کانادا در سریع‌ترین زمان ممکن هستید می‌توانید همین امروز با مراجعه به وب‌سایت علاالدین مهاجر از خدمات مختلف گروه خبره کارشناسان مهاجرتی بهره‌مند شده و برای مشاوره با شماره ۰۲۱۷۴۹۹۵ تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : علاالدین مهاجر
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فرصت طلایی دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور

  1. علی اکبر کشاورز گفته:

    درود برشما آیا باتوجه به اینکه من 55 سال دارم و لیسانس عمران، می توانم درخواست مهاجرت نمایم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز