فرصت شغلی چوپان های ایرانی برای کار در ارمنستان

لست سکند

ارمنستان برای تصاحب بازار عراق و حوزه خلیج فارس در حوزه دام، خواهان استخدام چوپانان ایرانی مسلط به زبان عربی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایلنا، از آنجا که عرب‌ها طرفدار ماده بره ایرانی هستند که هنوز زایشی نداشته، بازار تقاضای خوبی برای این بره‌ها وجود دارد. به همین خاطر ارمنستان شروع به استخدام چوپان‌های ایرانی کرده است تا کیفیت دام خود را به دام های ایران نزدیک کند.

از آنجا که اعراب برای خرید دام به ارمنستان زیاد سفر می‌کنند، تسلط چوپان‌ها به زبان عربی کار را برای معامله دامداران ارمنستانی و خریداران عرب راحت‌‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

اخبار مهم امروز:

راز آسمان پایتخت

منصور پوریان، رئیس مجمع ملی صادرکنندگان به میزان تولید زیاد دام سبک در ارمنستان اشاره کرد و گفت: این کشور از ظرفیت تولید خود برای تصاحب بازارهای بزرگی همچون کویت، عراق، امارات، عمان، عربستان و قطر استفاده می‌کند.

به گفته پوریان، حدود 3 سال است که ایران برای فعالیت در حوزه صادرات دام با ممنوعیت مواجه است؛ البته زمانی هم که این بازار برای ما بود، با سیاست‌های غلط صادراتی از بین رفت.

حالا ایران فقط واسطه ترانزیت دام از ارمنستان به کشورهای حوزه خلیج فارس است؛ به این ترتیب ارمنستان و گرجستان فرصت خودنمایی در بازار دام کشورهای حوزه خلیج فارس را به دست آورده‌اند و با سیاست‌های تازه، از جمله استخدام چوپانان ایرانی و …، قصد گسترش فعالیت‌های خود را دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فرصت شغلی چوپان های ایرانی برای کار در ارمنستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز