فرش وینتیج پلی به سوی خاطرات خوب گذشته

فرش

یکی از عناصر مهم در زیبایی و جلا دادن به دکوراسیون هر خانه‌ای، فرش است. قدمت حضور فرش در خانه‌ها به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و از آن زمان عموماً زنان هر خانه یا روستا فرش خود و خانواده را می‌بافتند و از آن‌ها استفاده می‌کردند. این موضع در ایران رواج بسیار زیادی داشت.

به گزارش کاماپرس، استفاده از فرش راهی آسان برای روح بخشیدن و ایجاد گرما به هر فضایی میباشد بنابراین بهتر است با نکات مهم در رابطه با انتخاب نوع فرش متناسب با فضایی که دارید آشنا شوید.

استفاده از فرش راهی آسان برای روح بخشیدن و ایجاد گرما به هر فضایی میباشد بنابراین بهتر است با نکات مهم در رابطه با انتخاب نوع فرش متناسب با فضایی که دارید آشنا شوید تا دکوراسیون داخلی جذابی داشته باشید.

راهنمای خرید فرش وینتیج

وقتی به منزلی وارد می شوید؛ فرش اولین موردی است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. ویژگی هایی مانند طرح، رنگ، نرمی و بافت فرش در ظاهر فرش بسیار تاثیر دارند. انتخاب فرش های قدیمی جهت تزئین دکوراسیون منزل رنگ و لعاب خاصی به محیط می بخشد.

آریاک سفر

به همین جهت امروزه نوعی جدید از فرش به نام فرش وینتیج یا کهنه نما تولید می شود. در این رابطه در ادامه راهنمای خرید فرش وینتیج را در اختیار شما قرار می دهیم. چنان که با آشنایی با این فرش، خریدی مناسب انجام دهید.

بازیابی خاطرات گذشته در طرح های با اصالت

در ایران 40 نوع طراحی اصیل شناسایی شده است که تنوع آن ها به مناطق جغرافیایی مختلف بر می گردد. ولی تنها 29 مورد از این طرح ها در سازمان جهانی مالکیت معنوی ثبت شده اند. 19 گروه اصلی  توسط شرکت فرش ایران در این طرح ها تعیین شده است.

طرح های آثار باستانی و ابنیه اسلامی، شاه عباسی، اسلیمی، اقتباسی، افشان، بندی، درختی، ترکمن، شکارگاهی، گل فرنگ، خشتی، گلدانی، ماهی درهم، محرابی، محرمات، هندسی، ایلی و عشایری و تلفیقی از عناوین آن ها هستند.

فرش های مدرن با بهره گیری از طرح های منحصر به فرد و اصیل ایرانی به تازگی وارد بازارهای ایران شده اند. در این نوع فرش ها اشکال مرسوم کلاسیک مانند ترنج، گل دیده نمی شود و به نحوی خلاقانه از آن ها استفاده شده است. به طوری که این فرش ها در عین مدرنیته، سنتی نیز هستند که به فرش های وینتیج معروف شده اند.

رنگین کمانی از رنگ

از عوامل جذابیت در فرش های اصیل ایرانی استفاده از رنگ های طبیعی مانند روناس، نیل، قرمزدانه و اسپوراک در زمان های گذشته است.سبک زندگی و وسایل از جمله موارد تعیین کننده در رنگ فرش هستند. جالب است بدانید که فرش های وینتیج در رنگ های مختلفی تولید می شوند.

چیدمان منزل با فرش تک رنگ به نظر راحت تر است. در فرش هایی که چند رنگ دارند؛ گرد و غبار و ذرات کوچک کم تر قابل مشاهده هستند.  استفاده از قانون طلایی سه گانه رنگ، طیفی از رنگ ها را ایجاد کرده و انتخاب را آسان می کند. استفاده از نسبت 60-30-10 نیز روش دیگر در انتخاب رنگ مناسب است.

راه رفتن روی ابر با فرش وینتیج

شانه و تراکم فرش وینتیج از دیگر مواردی هستند که هنگام راه رفتن روی آن احساس راحتی را ایجاد می کنند. منظور از فرش 700 شانه این است که هر یک متر مربع 700 گره در عرض زده شده است. تراکم در فرش ها تعیین کننده میزان ضخامت، لطافت و استحکام است.

فرش های وینتیج با شانه و تراکم خیلی بالا به فرش دستبافت شبیه هستند. زیرا در بافت آن ها از نخ های ظریف استفاده می شود. در این شرایط لطافت فرش افزایش پیدا می کند. انواع فرش های وینتیج موجود و پر مخاطب از نظر شانه500، 700، 1000 و 1200 و از نظر تراکم 2550، 2700، 3000 و 3600 هستند.

فرشی همچون ابریشم ظریف

در بافت فرش وینتیج از دو دسته از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شوند. الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم و ابریشم در فرش های دستباف و الیاف مصنوعی مانند نخ الکرلیک، نایلون، پلی استر و پلی گروپلین در فرش های ماشینی به کار گرفته می شوند.

فرش های اکرلیک در چند روز اول پرز می دهند و اگر این روند ادامه پیدا کند؛ نشان از کیفیت نامطلوب نخ است. استفاده از نخ اکرلیک هیت ست شده در بافت فرش به افزایش مقاومت در برابر گرد و خاک، نور، گرما، فشار بالا و برگشت پذیری بالا کمک می کند.

این نوع از فرش ها به مدت 5 دقیقه حرارت یک اتو یا قابلمه داغ را تحمل می کنند.

در نهایت نیز باید بدانید که خرید اینترنتی فرش وینتیج (کهنه نما) نشان از اهمیت به فرهنگ و اصالت ایران دارد و از فراموشی طرح های ماندگار و تاریخی ایرانی جلوگیری می کند. بنابراین بهتر است که این نوع فرش را به صورت اینترنتی تهیه کرده و از خدمات این روش بهره مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : سرای ابریشم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز