فرش های فانتزی و جدیدترین طرح‌ های فرش فانتزی

تغییر دکوراسیون منازل باعث شده تا استفاده از بسیاری لوازم خانگی سبک و سیاق جدیدی پیدا کند. تغییر دکوراسیون و معماری خانه‌ها به سبک جدید باعث شده تا افراد به دنبال خرید فرش فانتزی یا دیگر مدل فرش‌های متناسب با سبک منزل خود باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سادگی طرح‌ها و نقش‌ها، استفاده بیشتر از الیاف مصنوعی پلی استر یا الیاف طبیعی پنبه برای بافت آن‌ها، مناسب بودنقیمت فرش فانتزی  نسبت به سایر فرش‌های ماشینی و دستباف باعث شده تا مردم بیشتر جذب این محصول شوند. فرش فانتزی رنگ‌های متعددی دارد و به دلیل همخوانی نسبت به دیگر فرش‌ها با دکوراسیون‌های متفاوت، در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شوند. به همین دلیل مردم بیشتر به خرید فرش فانتزی روی می‌آورند.

تفاوت فرش فانتزی و کلاسیک

فرش فانتزی با نام فرش مدرن نیز در بین مردم شناخته شده است. طرح فرش فانتزی با فرش کلاسیک کاملا متفاوت است ولی از نظر مواد تشکیل دهنده به هم شباهت دارند. از فرش‌های مدرن در مکان‌های مختلف منزل مثل اتاق خواب، آشپزخانه و… استفاده می‌شود. این فرش‌ها معمولا با الیاف پلی استر بافته می‌شوند که پرزدهی ندارند و ضدحساسیت هستند. فرش‌های فانتزی اتاق کودک، اتاق خواب و آشپزخانه طرفداران بیشتری دارد. در طرح‌های فرش‌ فانتزی اتاق کودک معمولا از شخصیت‌های کارتونی استفاده می‌شود.

افراد هنگام خرید انواع فرش فانتزی باید به ویژگی‌های محیطی که این فرش‌ها در آن استفاده می‌شوند توجه کنند. توجه به اندازه و ابعاد فرش در مرحله‌ی اول، توجه به هماهنگی رنگ فرش با دکوراسیون محیط یکی از گزینه های مهم در انتخاب فرش هست که این سوال را برای ما بوجود می اورد  که بهترین رنگ فرش چیست؟

آریاک سفر

انواع فرش‌های فانتزی

فرش فانتزی شگی

یکی از انواع فرش مدرن شگی نام دارد. شگی در زبان انگلیسی به معنی دراز مو است. خاب این فرش به صورت پرزهای بلند است، به همین خاطر آن را آن فرش پرز بلند هم می‌نامند. به خاطر پرزهای بلند شستشوی این فرش‌ها دشوار و به همین دلیل مناسب مکان‌های کم رفت و آمد است. اما به خاطر جذب آلودگی‌های مختلف ممکن است باعث ایجاد آلودگی‌های تنفسی شود و به همین علت برای استفاده در اتاق کودکان مناسب به نظر نمی‌رسد. جنس نخ به کار رفته در فرش شگی می‌تواند پروپلین، آکلریک، پلی استر یا پشم باشد. فرش شگی از نظر وزنی معمولا سبک بوده و سایزهای کوچکی دارد، به همین علت حمل و نقل آن بسیار آسان است.

فرش فانتزی مدل فریز

افرادی که مایل به خرید فرش فانتزی برای مکان‌های پر رفت و آمد خانه هستند، فرش فریز به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. این فرش پرز بریده است و به دلیل تراکم بالای پرزهای فرش و تابیدگی بسیار بالای نخ‌ها دوام بالایی دارد. فرش فریز با استفاده از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و پلی پروپیلین بافته می‌شود. این فرش‌ها مناسب مکان‌های پر رفت  و آمد مثل راهروها، راه ‌پله‌ها و آشپزخانه هستند و به دلیل حالت ارتجاعی که دارند برای محیط‌های تجاری نیز استفاده می‌شوند.

فرش فانتزی شنل

فرش شنل یا بلژیکی نوع دیگر فرش فانتزی است که بسیار سبک بوده و برای بافت آن از نخ‌هایی مانند پلی استر، پشم، پلی ‌پروپلین یا اکلریلیک استفاده می‌شود. افرادی که قصد خرید فرش فانتزی شنل را دارند باید بدانند که بهترین نوع آن اکلریلیک است. استفاده از نخ اکلریلیک باعث دوام و انعطاف بیشتر فرش می‌شود. این فرش برای محیط‌های کم رفت‌ و آمد مناسب است زیرا کیفیت خود را در مکان‌های پر رفت و آمد از دست می‌دهد‌.

فرش فانتزی مراکشی

فرش مناسب اتاق خواب‌ها، فرش مراکشی نام دارد. ویژگی‌های مورد توجه این فرش کاربرد رنگ‌های ساده و خنثی، لطافت، طراحی ساده و نقوش تاریخی آن است که این نقش‌ها متعلق به مناطق شمالی مراکش است. برای بافت فرش مراکشی معمولا از الیاف پلی استر استفاده می‌شود. این فرش در محیط‌های مختلف و به خصوص اتاق‌های نشیمن، کودک و خواب کاربرد دارد. شست و شوی این فرش آسان است و رنگ‌های به کار رفته در آن باعث می‌شود با هر نوع دکوراسیونی اعم از کلاسیک و مدرن هماهنگی داشته باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : کارخانه فرش کاشان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز