فایل صوتی ظریف چه اثری بر انتخابات 1400 می‌گذارد؟

یکی از دیپلمات های شناخته شده کشور با مطرح کردن انتقادات کم سابقه نسبت به نیروهای امنیتی ، فایل صوتی ظریف را در بلند مدت به نفع او دانست و در مورد تاثیر این فایل بر انتخابات 1400 نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش کاماپرس، با گذشت چند روز از انتشار اظهارات محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با سعید لیلاز اقتصاددان، بحث  و اظهارنظر مسئولان و کارشناسان در مورد فایل صوتی ظریف کماکان ادامه دارد.

تحلیل هایی وجود دارد که هدف از انتشار این فایل صوتی را تخریب ظریف به عنوان یکی از کاندیداهای بلقوه انتخابات ریاست جمهوری 1400 ارزیابی می کنند و برخی نیز گفته اند انتشار این فایل مقاصد پیچیده تری را دنبال می کند.

حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در اظهارات خود یکی از مقاصد انتشار این فایل را ضربه زدن به مذاکرات وین برشمرده است. در این میان یک دیپلمات پیشین که سابقه عضویت در شورای شهر تهران را نیز در کارنامه دارد در مصاحبه با ایلنا از تاثیر این فایل بر انتخابات 1400 سخن گفته است. وی همچنین در این مصاحبه انتقادات کم سابقه ای در مورد نیروهای امنیتی مطرح کرده است.

نیروهای امنیتی توجه به وظیفه اصلی خود را از دست داده اند

آریاک سفر

بنا به اعلام ایلنا، غلامرضا انصاری در بخشی از این مصاحبه با اظهار تاسف جدی شدن بحث نفوذ سرویس های امنیتی بیگانه در کشور گفته است؛ حملاتی که به سایت‌های هسته ما انجام می‌شود، دزدی و دستبردی که به اسناد سری اتمی کشور زده شد و همچنین ترور‌های انجام شده در ادوار گذشته، نشان دهنده این است که بخش قابل توجهی از توجه نیروهای امنیتی نظام معطوف به مسائل سیاسی داخلی شده و رسالت اصلی خودشان که حفظ امنیت و برخورد با عناصر مخل امنیت است را از دست داده‌ایم.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

صداقت و صراحت  ظریف برای آیندگان اثبات می شود

این دیپلمات همچنین  با تاکید بر این نکته که انتشار این فایل در کوتاه مدت به ضرر ظریف نخواهد بود اما در دراز مدت صداقت و صراحت آقای ظریف برای آیندگان اثبات می شود، در باره اینکه این فایل صوتی چه اثری بر انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت، اظهار داشت قطعاً در انتخابات تاثیرگذار است اما برای اینکه بگویم تأثیر مثبت و منفی برای منتشرکنندگان یا آقای ظریف دارد، زود است و باید دید که روزهای آینده چه مواضع و کارهایی را دستگاه‌های امنیتی و مسئولان مربوطه انجام می‌دهند. اینکه اکنون چه تاثیری می‌تواند داشته باشد این است که برای فضای کلی کشور بسیار شوک آور بوده اما تاثیر در انتخابات را باید در روزها و هفته‌های آینده ببینیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز