فاصله تهران تا اهواز با قطار چند ساعت است؟

اهواز-کاماپرس
لست سکند

مسافران بسیاری برای طی کردن فاصله تهران تا اهواز از قطار استفاده می کنند. مسافرت با قطار علاوه بر آسایش و ایمنی بالایی که دارد، سفری مقرون به صرفه است. فاصله تهران تا اهواز با قطار تقریباً 15 ساعت است که این سفر با عبور از استان های تهران، قم، مرکزی، لرستان و نهایتاً خوزستان انجام می گیرد. در ادامه این مطلب با ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این مسیر به شما ارائه دهیم.

اهواز نگین شهرهای خوزستان

اهواز مرکز استان خوزستان در جنوب غربی ایران است که یکی از کلانشهرهای ایران به شمار می آید. خوز به معنی نیشکر و خوزستان به زبان ایلامی به معنی شکرستان است. اهواز با متوسط دمای 25 درجه سانتیگراد شهری با آب و هوای گرم شناخته می شود. در زمستان حداقل دما به 5 درجه سانتیگراد و در تابستان تا بیش از 50 درجه هم افزایش می یابد. رود کارون که از کوه های غربی ایران سرچشمه می گیرد اهواز را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده است. جمعیت بیش از 1400000 نفری این شهر از اقوام مختلفی مانند لر، عرب و فارس تشکیل شده که اکثراً به زبان های فارسی و عربی صحبت می کنند.

جاذبه های دیدنی شهر اهواز

جاذبه های دیدنی شهر اهواز را می توان به جاذبه های تاریخی و طبیعی تقسیم کرد. در اطراف شهر اهواز جاذبه های طبیعی بسیاری قرار دارند که بازدید از آن ها برای گردشگران می تواند بسیار جالب باشد. از جمله: تالاب شادگان، تالاب بامدژ، بند قیصر و… . بناهای تاریخی متعددی هم در این شهر وجود دارند که از جمله می توان به این موارد اشاره کرد: بنای معین التجار، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، بازار عبدالحمید و… . همچنین قدم زدن در ساحل کارون و عبور از پل های زیبایی که بر فراز آن بنا شده می تواند بسیار لذتبخش باشد. غذاها و نوشیدنی های بومی اهواز هم یکی دیگر از ویژگی های این شهر است که توجه گردشگران را به سمت خود جلب می کند.

اهواز مقصد گردشگران و مسافران

اهواز دیدنی های بسیاری دارد که سالانه گردشگران زیادی را بخصوص در فصل زمستان و ایام نوروز به این شهر می کشاند. بناهای تاریخی، پل های زیبا، مراکز خرید، زیبایی های طبیعی و رستوران های متعدد این شهر از جاذبه هایی هستند که گردشگران به دیدن آن ها می روند. علاوه بر این به دلیل وجود بزرگترین میدان نفتی در اهواز بیش از 50 درصد تأسیسات اداری و صنعتی وابسته به نفت هم در این شهر دایر شده اند. همین موضوع اهواز را به یکی از مهمترین شهرهای صنعتی ایران تبدیل کرده است. مسافران بسیاری برای سفرهای کاری به اهواز می روند. به همین دلیل این شهر هتل ها و اقامتگاه های زیادی دارد که خدمات خوبی به میهمانان خود ارائه می دهند. علاوه بر هواپیما، اتوبوس و خودرو شخصی یکی از بهترین روش های سفر به اهواز استفاده از قطار می باشد.

اهواز-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

قطار تهران اهواز

قطار تهران اهواز از استان های تهران، قم، مرکزی، لرستان و خوزستان می گذرد و در مسیر خود از شهرها و روستاهای زیادی عبور می کند. اگر بیشتر زمان سفر شما در روز باشد مناظر زیبایی را مخصوصاً در استان های لرستان و خوزستان مشاهده خواهید کرد. عبور از کوهستان و تماشای رودخانه های لرستان و جلگه سرسبز شمال خوزستان می تواند برای مسافران بسیار دیدنی باشد. قطار تهران اهواز در ایستگاه های اهواز، هفت تپه، شوش، اندیمشک، سپید دشت، بیشه، دورود، دربند، ازنا، شازند، اراک، قم و تهران توقف می کند. بیشتر قطارهای این مسیر راه خود را تا خرمشهر ادامه داده و مسافران را تا این شهر می رسانند. قطارهای متعددی در این مسیر ریلی تردد می کنند که از جمله مهمترین آن قطارهای 5 ستاره فدک است که با ارائه امکانات ویژه به مسافران آسایش و راحتی را در طول سفر برای آن ها به ارمغان می آورد.

ایستگاه راه آهن اهواز

ایستگاه راه آهن اهواز یکی از ایستگاه های با قدمت ایران به شمار می آید. این ایستگاه در سال 1317 هجری شمسی و تقریباً در سال های آغازین فعالیت راه آهن سراسری ایران به بهره برداری رسیده است. در زمان جنگ تحمیلی نیز ایستگاه راه آهن اهواز نقش بسیار مهمی در جابجایی رزمندگان بر عهده داشت. این ایستگاه در محله امانیه، بلوار سپاه، میدان هجرت واقع شده و به امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، باجه های فروش بلیط شرکت های مختلف، تلفن عمومی، فروشگاه مواد غذایی، دستگاه خودپرداز، انبار توشه بار و پل روگذر مجهز می باشد. از ایستگاه راه آهن اهواز روزانه قطارهایی به مقصد تهران، اراک، قم و مشهد عبور می کنند. علاوه بر این قطارهایی به مقصد بندر امام خمینی(ره) و بندر ماهشهر نیز از این ایستگاه حرکت می کنند.

قطار تهران-اهواز-کاماپرس

15 ساعت فاصله تهران تا اهواز با قطار

اگر برای سفر خود از تهران تا اهواز یا بالعکس قطارهای فدک را انتخاب کنید، 15 ساعت زمان خواهید داشت تا ضمن استراحت از امکانات ویژه این قطار بهره ببرید. شما در هر لحظه از سفر خود می توانید موقعیت مکانی تان را رصد کنید و میزان فاصله تا مقصد را بر روی نقشه مشاهده نمایید. مجموعه کاملی از فیلم، انیمیشن و موسیقی هم در اختیارتان خواهد بود تا بتوانید خود را سرگرم کنید. مهمانداران آموزش دیده فدک هم با همراهی و پذیرایی از شما لحظات خوبی را برایتان رقم زده و خاطره ای خوش از سفر با قطار فدک خواهید داشت. برنامه حرکت قطارهای فدک در مسیر تهران اهواز و بالعکس به صورت یک روز در میان می باشد و تاریخ و ساعت حرکت آن از طریق سایت و تلفن های این شرکت اطلاع رسانی می گردد.

سخن پایانی

اگر هنوز برای سفر به خوزستان و شهر اهواز مطمئن نیستید، تردید را کنار بگذارید و برای یک سفر هیجان انگیز برنامه ریزی کنید. اگر با گرما و شرجی مشکلی ندارید دست شما بازتر است. سفر به اهواز در فصول گرم سال هم جذابیت های خاص خود را دارد. تجربه زندگی در کنار مردم خونگرم جنوب و همراهی با زیست شبانه آن ها می تواند بسیار جالب باشد. در غیر اینصورت برای مسافرت به اهواز در زمستان یا نوروز آماده شوید. هوای مطبوع این فصل در اهواز شما را غافلگیر خواهد کرد.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰(
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران اهواز رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت است.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

انتهای پیام

مرتبط با : قطارهای فدک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز