غیرقانونی بودن پیش فروش ایران خودرو و سایپا تایید شد

در حالی که بیش از نیم ساعت از آغاز پیش‌فروش ایران خودرو می‌گذرد، نمایندگان در صحن علنی مجلس از غیرقانونی بودن پیش فروش‌های ایران خودرو و سایپا خبر می‌دهند.

به گزارش کاماپرس، به گفته نمایندگان مجلس، مطابق با گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، شرکت‌های خودروساز ایران خودرو و سایپا در پیش فروش خودرو به مجوز قانونی توجه نکردند.

در صحن علنی مجلس چه خبر است؟

در جلسه علنی امروز مجلس که میزبان مباحثی مانند مشکلات، آسیب ها و چالش های مرتبط با صنعت خودرو (اعم از تولید و واردات) و طرز کار وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز داخلی بود، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در این موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش فروش، چندین برابر ظرفیت قانونی!

بر اساس ادعای نمایندگان، شرکت خودروسازی سایپا مجوز پیش فروش ۱۸۸ هزار دستگاه خودرو را داشته اما یک میلیون و ۱۸۸ هزار دستگاه پیش فروش کرده و ایران خودرو نیز مجوز پیش فروش ۱۶۳ هزار و ۸۳۰ دستگاه خودرو را داشته اما بالغ بر یک میلیون و ۱۳۲ هزار خودرو پیش فروش کرده است.

آریاک سفر

سران سه قوه ورود کنند

در همین راستا، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جریان قرائت این گزارش، یادآور شد: «از مسئولان به ویژه سران سه قوه می‌خواهیم که با اجحاف آشکار خودروسازان به جان و مال و عزت مردم سریعا برخورد کنند.»

گفتنیست، ایران خودرو و سایپا از آغاز سال 99 تا به امروز، هر کدام در دو مرحله خودروهای خود را به پیش فروش گذاشته‌اند.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز