غول زیبای آسمان‌ها پیش از موعد بازنشسته می شود

لست سکند

شرکت بریتیش ایرویز اعلام کرده به دلیل عواقب اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بر صنعت هوانوردی، قصد دارد بوئینگ 747 را چهار سال زودتر از موعد، بازنشسته کند.

به گزارش کاماپرس؛  بلای کرونا و محدویتهای ایجاد شده در پی آن، صنعت نحیف هوانوردی را بیش از سایر صنایع در معرض آسیب قرار داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، مسافرت هوایی شاهد شدیدترین سقوط در تقاضای مشتریان از زمان حملات تروریسی ۱۱ سپتامبر بوده است. همچنین انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) پیش‌بینی کرده به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ و کاهش چشمگیر سفرهای هوایی، این صنعت در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) با چندین میلیارد دلار خسارات مالی روبرو خواهد شد. در همین رابطه شرکت بریتیش ایرویز، بزرگترین دارنده ناوگان بوئینک 747 جهان به تازه‌گی اعلام کرده که مجبور است به خاطر کاهش شدید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی ناشی از شیوع ویروس کرونا، زودتر از موعد هواپیماهای ۷۴۷ خود را بازنشسته کند و همچنین 28 درصد از کارمندانش را تعدیل کند.

روزشمار بازنشسته شدن بوئینگ 747

بیش از نیم قرن است که بوئینگ‌های ۷۴۷ با لقب «ملک آسمان‌ها» شناخته شده‌ترین پرنده‌هایی هستند که با بدنه منحصر به فرد خود مسافران را در جهان جابه‌جا می‌کنند، اما به نظر می‌رسد حالا دیگر روزهای آنها به شماره افتاده و به زودی آنها به خاطره‌ها خواهند پیوست.

گزارشات حاکی از آن است که شرکت بوئینگ هم قصد دارد تولید این نوع هواپیمای خود را احتمالاً از دو سال دیگر به طور کامل متوقف کند.

راز آسمان پایتخت

بازنشستگی پیش از موعد!

به نقل از مشرق؛ بریتیش ایرویز قصد داشت طرح بازنشسته کردن این هواپیماها را در سال ۲۰۲۴ اجرایی کند اما با توجه به کاهش شدید  مسافر و این پیش‌بینی که احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید که شاهد افزایش دوباره تعداد مسافران هوایی باشیم، این شرکت اعلام کرده است بعید است دیگر شاهد استفاده دوباره از هواپیماهای ۷۴۷ باشیم.

این شرکت انگلیسی اعلام کرد: قصد داریم از هواپیماهای مدرن‌تر و با بهره‌وری سوخت بیشتر نظیر ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ برویم.

12 هزار کارمند در معرض اخراج

مدیرعامل بریتیش ایرویز اخیراً اعلام کرده‌ است:‌این شرکت به خاطر کاهش شدید مسافرت‌های هوایی در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است .

او اعلام کرده باید ۱۲ هزار نفر از کارمندانش معادل ۲۸ درصد آنها را با هدف همگام‌سازی خود با کوچک‌تر شدن بازار حمل و نقل هوایی اخراج کند.

گزارش های مهم روز را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز