غول‌های اینترنتی جهان در کدام کشورها هستند؟

پیشتاز عرصه غول‌های اینترنتی، ایالات متحده آمریکا است و با عقب‌ماندگی اروپا، اکنون تنها رقیب جدی آمریکا، کشور چین است.

به گزارش کاماپرس، به نقل از کانال سی ان بی سی، از میان ۱۳ شرکت برتر اینترنتی، آمریکا با در دست داشتن ۵ رتبه اول و مجموعا ۹ غول فناوری، پرچمدار این عرصه است. اپل، مایکروسافت، آمازون، آلفابت و فیسبوک به ترتیب رتبه‌های یک تا پنج را در اختیار دارند.

پنج رتبه اول به تنهایی ارزش حدودی ۷ تریلیون دلار را از آن آمریکا کرده‌اند. اپل با ارزشی نزدیک به ۲ تریلیون دلار به خوبی جایگاه خود را در رتبه تخست محکم کرده است. سیلیکون‌ولی در ایالت کالیفرنیا، زادگاه سه مورد از برترین‌ غول‌های فناوری آمریکا بوده است.

چین با کسب ۳ جایگاه در لیست از رقبای اروپایی خود پیش گرفته و پس از امریکا حرف اول را می‌زند. علی‌بابا و تنست، دو غول فناوری چینی رتبه‌های ۶ و ۷ را تصاحب کرده‌اند. در این بین اتحادیه اروپا تنها یک شرکت را در خاک خود دارد. شرکت اس‌آپ آلمانی، تولیدکننده نرم افزارهای سازمانی تنها مورد اروپایی این لیست است که ارزشی کمتر از پانصد بیلیون دلار دارد.

آریاک سفر

اولین دلیل پیشتازی آمریکا را می‌توان در آغاز به‌ کار سیلیکون‌ولی در دهه ۵۰ میلادی جستجو کرد. سیلیکون ولی کار خود را در دوره اوج اقتصادی و نظامی آمریکا با دریافت بودجه‌‌های دولتی آغاز کرد. این اولین قدم در پیشرفت فناوری آمریکا بود که با اقدامات بعدی تثبیت شد اما اروپا هرگز به آن دست پیدا نکرد. قوانین کار سختگیرانه و غیرقابل انعطاف اروپا در مقایسه با ایالات متحده نیز در این اختلاف تاثیرگذار بوده است.

پس از ارائه پیش‌نویس قوانین دیجیتال توسط اتحادیه اروپا، نگرانی‌ها در خصوص فاصله معنادار اروپا از رقبای خود افزایش پیدا کرده است. اروپا با ارائه قوانین جدید به دنبال کنترل بیشتر بر دنیای دیجیتال است. درحالیکه غول‌های دنیای دیجیتال در جایی خارج از مرزهای اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز