عملکرد شرکت هواپیمایی ماهان درسال 98

ماهان کاور

شرکت هواپیمایی ماهان که اولین شرکت هواپیمایی خصوصی ایران است از سال 71 شروع به فعالیت کرده و یکی از معتبرترین  خطوط هوایی کشور به شمار می رود. ماهان براساس نظرسنجی های انجام شده، برترین شرکت هواپیمایی ایران از نظر رضایت مسافران است. این ایرلاین به تمام مقاصد داخلی و  مقاصد بین المللی همچون  اروپایی،شرق آسیا و خاومیانه پرواز می‌کند.

به گزارش کاماپرس شرکت هواپیمایی ماهان در سال 98 اقدام به آغاز پروازهای جدید بین المللی نمود و همچنین در انتقال اقلام و وسایل مورد نیاز برای مقابله کشور با بحران کرونا پروازهای مهمی انجام داد. در این گزارش مروری داریم بر اهم اقدامات و فعالیت‌های شرکت هواپیمایی ماهان در سال 1398.

آغاز پروازهای جدید هواپیمایی ماهان به چین در تیرماه  98

جدیدترین مسیر پروازی شبکه پروازی ماهان در مسیر تهران – شنزن – تهران از روز یکشنبه نهم تیر ماه 1398 با دو پرواز هفتگی آغاز به کار کرد. طبق برنامه ریزی انجام شده توسط شرکت ماهان، علاوه بر جابه‌جایی مسافران ایرانی و چینی بین دو کشور، این پرواز به مقاصد اروپایی ماهان متصل می گردد تا مسافران ترانزیتی بیشتری از چین برای سفر به اروپا از پروازهای هواپیمایی ماهان استفاده نمایند.

آریاک سفر

آغاز دومین پرواز مستقیم هواپیمایی ماهان به ایتالیا ، تهران به رم

روز سه شنبه یازده تیرماه 1398 اولین پرواز مستقیم تهران-رم-تهران هواپیمایی ماهان در ساعت 7:15 صبح، فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد رم ترک کرد. پروازهای تهران-رم-تهران هواپیمایی ماهان یک پرواز هفتگی است که با هواپیمای مدرن ایرباس A340 نجام می شود.

پرواز مستقیم ماهان بین جزیره کیش و سلیمانیه عراق

از تاریخ 29 دی ماه سال 1398 اولین پرواز مستقیم بین شهر سلیمانیه عراق و جزیره زیبای کیش توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد. برقراری این پروازها در ادامه روند گسترش شبکه پروازی بین المللی هواپیمایی ماهان و به منظور خدمت رسانی به مسافران داخلی و خارجی صورت پذیرفت.

تقدیر سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت هواپیمایی ماهان 

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای از عملکرد شرکت هواپیمایی ماهان در خصوص بازگرداندن هموطنان از کشور چین قدردانی کرد.

هواپیمایی 

راه اندازي مرکز پزشکی هوايی شرکت هواپیمایی ماهان در سال 98

 رئيس گروه امور پزشکی هوايی سازمان هواپيمايی کشوری از راه اندازی مرکز پزشکی هوايی ماهان خبرداد. دكتر زهرا صالحيان اظهارداشت: شرکت هواپیمایی ماهان با توجه به امکانات، تعداد پرسنل پروازی و جایگاه این شرکت در صنعت هوانوردی کشور اقدام به راه اندازی و تجهیز مرکز پزشکی هوایی خود كرده و در این راستا با رعایت کلیه استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری موفق به اخذ مجوز انجام معاینات پروازی خلبانان و سایر کروی پروازی و کارکنان مراقبت پرواز شده است.

ماهان ایر

40 هزار کیت تشخیص کرونا و دیگر اقلام پزشکی توسط  ماهان از چین به ایران رسید

اولین محموله پزشکی دولت و صلیب سرخ چین شامل حدود 40 هزار کیت تشخیص کرونا و برخی اقلام دیگر طی دو پرواز در تاریخ‌های 98/12/8 از شانگهای و 98/12/9 از گوانگجو با پروازهای ویژه هواپیمایی ماهان وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.

کرونا

انجام پروازهای فوق العاده ماهان به دبی جهت بازگرداندن مسافران ایرانی

با توجه به محدودیت‌های پروازی بین ایران و امارات، به دلیل شیوع بیماری کرونا، مجوز پروازهای بدون مسافر از تهران جهت بازگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بین المللی آل مکتوم دبی در روز جمعه نه اسفند سال 98 صادر شد . ماهان پروازهای فوق العاده و بدون مسافر هواپیمایی  از تهران به این فرودگاه را برای بازگرداندن هم وطنان از دوبی طی چند نوبت انجام داد.

ماهان

تقدیر و تشکر وزیر بهداشت از هواپیمایی ماهان

آقای دکتر سعید نمکی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‎ای رسمی به سازمان هواپیمایی کشوری از تلاش‌های ارزنده و مستمر و همچنین همکاری مدیرعامل، معاونان و مدیران و تمام عوامل فنی، اجرایی و کادر پروازی هواپیمایی ماهان در خصوص انتقال دانشجویان و محموله‌های ملزومات پزشکی از کشور چین و سایر مبادی به ایران تقدیر کرد.

سعید نمکی

قدردانی وزیر خارجه کشور هند از کمک‌های مقامات و هواپیمایی ماهان

وزیر خارجه هند از کمک‌های ایران برای بازگشتن زائران هندی تقدیر و تشکر کرد. سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در پیامی توییتری درباره بازگشت زائران هندی از ایران نوشت: از حمایت مقامات ایرانی و شرکت‌ هواپیمایی ماهان قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه هند

وزارت امور خارجه از عملکرد هواپیمایی ماهان قدردانی نمود

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: در دوره انتشار کرونا در چین همه راه‌های ممکن برای کمک به دانشجویان ایرانی مقیم شهر ووهان چین انجام شد و پس از بررسی و پیگیری همه گزینه‌ها و هماهنگی با نهادهای ذیربط به ویژه وزارت بهداشت، با اعزام یک پرواز اختصاصی هواپیمایی ماهان بازگشت این عزیزان میسر شد. به گفته وی ، سلامت این دانشجویان مدیون از خودگذشتگی خدمه پرواز هواپیمایی ماهان است.

سخنگو

مرتبط با : ماهان ایر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز