مروری بر کارنامه شرکت ایران ایر در سال 98

ایران ایر کاور

شرکت هواپیمایی ایران ایر با نماد (هما)، ایرلاین دولتی کشور ایران و دارای بزرگترین ناوگان هوایی با تنوع مختلف باری و مسافربری است.

به گزارش کاماپرس شرکت هواپیمایی ایران ایر در سال گذشته یعنی سال 1398 با کمک رسانی‌های مختلف به مناطق سیل زده ایران و راه اندازی مسیر جدید در بسیار از استان‌های ایران کارنامه ارزشمندی از خود ثبت کرد. در این گزارش اهم فعالیت‌های ایران ایر را مرور می‌کنیم.

انجام هندلینگ هواپیماهای حامل اقلام بشردوستانه توسط هما

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” عملیات هندلینگ هواپیمای باری آنتونف AN-12 آلمان و هواپیمای C-17 نیروی هوایی ارتش کویت را در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام داد.
گفتنی است هواپیماهای مذکور حامل اقلام بشر دوستانه دولت آلمان وکویت شامل : وسایل پزشکی و دارو ( ۶۱ پالت) به وزن ۵۸۹۳۵ کیلوگرم بودند که جهت کمک به هموطنان سیل زده از سوی این کشورها ارسال شده بود.

هلدینگ

آریاک سفر

راه‌اندازی مسیر جدید ساری-تبریز با استفاده از هواپیمای منطقه ای ATR

رییس شعبه‌ گلستان و مازندران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” از راه‌اندازی پرواز هفتگی ساری-تبریز-ساری با استفاده از ناوگان ATR این شرکت در روز چهارشنبه 27 فروردین ماه سال 98 خبر داد.

ای تی آر

انتصاب مدیرعامل جدید هواپیمایی ایران ایر 

درجلسه عصر روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه هیات دولت مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” تعیین شد. دراین جلسه، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه به عنوان مدیرعامل “هما” منصوب شد.

ایرج دهقانی

تقدیر رییس سازمان حج و زیارت و نمایندگان مجلس از مدیرعامل هواپیمایی هما

 آقای رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت، دکتر نعمتی، عضو هیئت رییسه مجلس، آقای قاسم میرزایی، نماینده دماوند و فیروزکوه و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری باحضور در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ” هما” ، از تلاش‌ها و زحمات کاپیتان زنگنه، ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل “هما”  و کاپیتان قاسمی، مدیر پروژه حج سال ۱۳۹۸ قدردانی کردند.

افزایش 440 درصدی پروازهای عتبات عالیات هما در اربعین سال 98 

“هما” از روز آغاز پروازهای اربعین (12 مهرماه 98 ) تا پایان روز 29 مهرماه سال 98  از 3 فرودگاه امام خمینی (ره)، ایلام و کرمانشاه تعداد 344 پرواز رفت و برگشت به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام داده است که این آمار در مقایسه با تعداد پروازهای سال 97 افزایش 440 درصدی داشته است.

هما از سمنان به مشهد پرواز کرد

از روز ۵ آبان ماه سال 98، هواپیمایی  “هما” در راستای خدمت رسانی به زائران مشهد مقدس در استان سمنان، مسیر مشهد مقدس به سمنان را برقرار کرد.

بهره برداری از آشیانه هواپیما‌های پهن پیکر هما در فرودگاه امام(ره)

هم زمان با دهه مبارک فجر آشیانه تعمیر و نگهداری شماره یک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ویژه تعمیرات سبک و نیمه سنگین هواپیما‌های پهن پیکر در فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید.

هما

اعزام هواپیمای هما جهت بازگرداندن مسافران ایرانی از دبی 

به دنبال قطع ناگهانی تمامی پروازها از تهران به دبی و بالعکس توسط سازمان هواپیمایی کشوری امارات به دلیل شیوع کرونا، یک فروند هواپیمای ایرباس “هما” به صورتت فوق العاده جهت بازگرداندن مسافران ایرانی در اسفند سال 98 به دوبی اعزام شد.

مسافران ترکیه با دو پرواز ایران ایر به کشور مراجعت کردند

با همکاری و پیگیری سرکنسول ایران در استانبول و مسئولان “هما”، مجوز انجام دو پرواز برای انتقال هموطنان ایرانی از استانبول به تهران توسط کشور ترکیه برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

انجام سومین پرواز فوق العاده هما  به دوحه 

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” سومین پرواز فوق‌العاده خود را جهت انتقال مسافران حاضر در کشور قطر در روز ۲۳ اسفندماه سال گذشته انجام داد.

انتقال هموطنان از ترکیه و هند به ایران با ۲ پرواز فوق‌العاده هما

هموطنانی که به دلیل تعلیق پروازها در کشورهای ترکیه و هندوستان حضور داشتند، با ۲ پرواز فوق‌العاده “هما” به کشور مراجعت کردند.
مرتبط با : ایران ایر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز