علت گرانی خودروهای جهانی ؛ واردات خودرو در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

لست سکند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از قرار گرفتن آیین‌نامه واردات خودرو در مراحل تدوین خبر داد.

به گزارش کاماپرس، براساس ماده 4 قانون ساماندهی صنعت خودرو، وزارت صمت موظف به تنظیم و تصویب آیین‌نامه واردات خودرو است که آیین‌نامه در مراحل تدوین قرار دارد. در این آیین‌نامه شرایط و نحوه واردات خودرو، قیمت‌ها، حجم موتور و عوارض تعیین شده برای واردات مشخص می‌شود.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره این موضوع گفت: دستورالعمل واردات خودرو نهایی نشده و تماسی نیز با اعضای این انجمن گرفته نشده است زیرا بنابر مواد 2، 3 و 5 قانون تسهیل کسب‌وکار در تدوین دستورالعمل، نظرات انجمن واردکنندگان خودرو، انجمن خودروسازان، انجمن قطعه‌سازان و انجمن اسقاط خودرو باید لحاظ شود.

بیشتر بخوانید:

دبیرانجمن واردکنندگان همچنین تاکید کرد: اگر در روند اسقاط تغییری ایجاد نشود وارادت خودرو سبب کاهش قیمت نخواهد شد.

راز آسمان پایتخت

مهدی دادفر در ادامه به اجبار آلایندگی یورو 6 برای واردات اشاره کرد و گفت: تا دو سال خودروهایی برمبنای آلایندگی یورو 6 وارد کشور می‌شد ولی با نقص فنی مواجه می‌شدند زیرا بنزین با کیفیت یورو 6 در کشور جود نداشت. با آنکه این مسئله بر مبنای قانون هوای پاک بود  ولی خودروهایی با استاندارد یورو 6 مدل بالا به حساب می‌آیند و به طبع قیمت بالایی دارند.

کارشناس صنعت خودرو در آخر به افزایش قیمت اخیر خودروهای جهانی نیز اشاره کرد و درباره آن گفت: این موضوع به علت کمبود قطعات الکترونیکی و همچنین کمبود مواد اولیه است که کرونا بر آن تاثیرگذار بوده زیرا از سال 2012 تا پیش از همه‌گیری کرونا کمپانی‌ها افزایش قیمت چشم‌گیری نداشتند ولی طی دو سالی که گذشت یکباره قیمت‌ها با رشد زیادی همراه شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز