علت رشد قیمت سکه مشخص شد

لست سکند

شروع معاملات امروز بازار طلا به نفع معامله گران و سکه بازان بوده و طبق تحرکات بازار، رشد قیمت سکه و طلا محتمل به نظر می‌رسد.  هر گرم طلای 18 عیار در حال حاضر یک میلیون و 172 هزار و 600 تومان معامله می‌شود. قیمت سکه هم 12 میلیون و 115 هزار تومان است که نسبت به روز گذشته 105 هزار تومان افزایش قیمت داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، صعود قیمتی دلار در روز گذشته موجب رشد قیمتی سکه شد و آن را به سمت رقم بالاتری هل داد. اگر این فلز گرانبها از مقاومت 12 میلیون و 200 هزار تومانی عبور کند، صعود بیشتری را تجربه خواهد کرد. اکنون رشد قیمتی اونس طلا هم در بازار جهانی اتفاق افتاده و با هزار و 797 دلاری شدن آن، انتظارات برای صعود قیمتی طلا بیشتر شده است.

تحلیل تکنیکال طلا نشان دهنده قرار گرفتن آن در نزدیکی نقطه حمایت هزار و 810 دلاری است. در صورت افت قیمتی اونس، حمایت آن در محدوده هزار و 808 دلاری فعال می‌شود.

راز آسمان پایتخت

آینده مبهم بازار طلای داخلی

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، صحبت درباره وضعیت آینده بازار طلای داخلی را با توجه به نوسانات موجود و همبستگی شدید این فلز گرانبها به بازارهای موازی، دشوار می‌داند. به گفته محمدولی، بازار طلای داخلی اکنون در شرایطی به سر می‌برد که تقاضا در آن به میزان واقعی نیست و نسبت به سال‌های قبل از کرونا به شدت افت کرده است. وی معتقد است کرونا، مشکلات سیاسی کشورها، بحت افغانستان و مواردی از این دست باعث ایجاد نوساناتی در جهان و به خصوص ایران شده و آینده این مباحث در قیمت طلای داخلی اثرگذار خواهد بود.

در کل رشد قیمت سکه برای آن که معنادار شود و بازارش پر رونق، به یک شوک نیاز دارد که شروع این اتفاق نیازمند حمایت قوی بازارهای موازی است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “علت رشد قیمت سکه مشخص شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز