علت اصلی کاهش قیمت سکه چه بود؟

هم اکنون هر گرم طلا 18 عیار با کاهش اندک قیمتی، یک میلیون و 161 هزار و 500 تومان معامله می‌شود. سکه هم در نزدیکی کانال قیمتی 12 میلیونی توقف کرده و تا به حال نه از محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی عبور کرده و نه مرز قیمتی مهم 11 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان صاحب نظر بازار طلا معتقدند که علت اصلی کاهش قیمت سکه، افت نرخ دلار است. محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، دو روز پیش درباره وضعیت بازار طلا و سکه اینگونه بیان کرد که قیمت دلار در ابتدای هفته گذشته 28 هزار تومان بود اما با دستور رئیس جمهوری مبنی بر کنترل بازار ارز، شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم و نرخ دلار در محدوده 26 تا 27 هزار تومانی قرار گرفت. هم اکنون بازار سکه و طلا با رکود فصلی مواجه است و معاملات بازار با توجه به قیمت ارز انجام می‌شود.

کشتی آرای معتقد بود که در شرایط کنونی، بازار سکه و طلای کشور بیشتر تحت تاثیر قیمت ارز و نوسانات نرخ آن است. با این حال، باید منتظر تاثیرات روند قیمتی اونس جهانی طلا هم بود و دید این شاخص چه سیگنالی به بازار طلای داخلی می‌دهد.

آریاک سفر

اثر داده‌های ضعیف مشاغل بر اونس

داده‌های مشاغل ایالات متحده در ماه آگوست که روز گذشته منتشر شد، بسیار ضعیف‌تر از انتظارات بود. تعداد شغل‌های ایجاد شده در این ماه کمتر از نصف پیش بینی‌ها اعلام شد! با این حال طلا نتوانست به سطوح بالاتر قیمتی دست پیدا کند؛ تحلیلگران علت این موضوع را داده‌های قدرتمند مشاغل ماه جولای دانستند که جانب احتیاط را در بازار طلا حفظ کرد.

از نظر تحلیل فنی، طلا در یک روند رشد کوتاه مدت قرار دارد. این فلز گرانبها برای ادامه روند صعودی خود باید از بالاترین سطح روزانه در روز جمعه، یعنی هزار و 830 دلار، عبور کند تا به مقاومت بعدی در مقدار هزار و 836 دلار برسد. در حال حاضر هر اونس طلا در محدوده هزار و 828 دلاری قرار دارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز