عرضه 300 هزار لاستیک دولتی به رانندگان کامیون

یک مقام مسئول در سازمان راهدای از عرضه تدریجی لاستیک به قیمت دولتی به رانندگان خبر داد و اعلام کرد: عرضه این لاستیک ها موجب کاهش قیمت ها در بازار شده است.

به گزارش کاماپرس، مسئولان سازمان راهداری در حالی از عرضه تعداد قابل توجهی لاستیک به قیمت دولتی به رانندگان جاده ای خبر می دهند که رانندگان همچنان از کمبود لاستیک و قیمت بالای آن گله دارند و نرخ کرایه ها را به دلیل افزایش هزینه هایی همچون هزینه لاستیک افزایش داده اند.

در آخرین تحول مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز عرضه لاستیک‌های ترخیص شده با نرخ ارز دولتی در بازار خبر داد و گفت: این لاستیک‌ها تاثیر مناسبی روی کاهش قیمت در بازار لاستیک برای رانندگان گذاشته است.

شهریور ماه امسال بود که وزیر راه و شهرسازی با تفویض اختیاری از سوی رییس جمهور دستور داد تا لاستیک‌هایی که تا شهریور ماه به گمرک‌ها وارد شده بود، با نرخ ارز دولتی ترخیص شده و در بازار عرضه شود که تعداد این لاستیک‌ها به حدود ۳۰۰ هزار حلقه می‌رسید.

بنا به اعلام ایسنا، داریوش باقر جوان – مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای –در این باره اظهار کرد: لاستیک‌هایی که در گمرک ها وجود داشت در محموله های پنج تا ده هزارتایی ترخیص شده و در قالب سامانه مورد نظر و به صورت حواله بین رانندگان توزیع می‌شوند.

آریاک سفر

وی افزود: با توجه به مابه التفاوت بالایی که بین لاستیک هایی که با ارز دولتی ترخیص و بین رانندگان عرضه می شود با قیمت این لاستیک ها با ارز آزاد یا نیمایی وجود دارد و بنابراین روی قیمت لاستیک اثر گذار است چراکه دو و نیم برابر فاصله قیمتی بین آنها وجود دارد.

باقر جوان این را هم گفت که از تیرماه سال ۱۳۹۷ عرضه لاستیک با قیمت دولتی بین رانندگان انجام شده و اخیراً نیز با دستوری که وزیر راه و شهرسازی برای ترخیص شدن لاستیک های وارد شده تا شهریور ماه با نرخ ارز دولتی دادند این کار ادامه پیدا کرد و تعداد بیشتری به لاستیک های سامانه فروش لاستیک با نرخ دولتی اضافه شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز