عرضه 2 درصد دیگر از سهام شستا در انتظار دستور شریعتمداری

لست سکند

در حالی که فعالان بازار بورس در انتظار عرضه 2 درصد دیگر سهام شستا که توسط سهامدار عمده تعهد شده است، لحظه شماری می کنند مدیرعامل شرکت بورس عرضه این سهام را مشروط به دستور وزیر کار اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، سهام شستا بعد از عرضه اولیه پراستقبالی اخیرا در بورس داشت با تقاضای فراوانی مواجه شده اما روند عرضه این سهام در روزهای بعد از عرضه اولیه توسط سهامدار عمده به صورت قطره چکانی دنبال شده است.

سهام شستا مشمول رفع گره معاملاتی نمی شود

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگوی کوتاهی که با یکی از کانال های پرمخاطب بورس داشته عرضه 2 درصد باقی مانده از سهام تعهده شده شستا را مشروط به دستور وزیر کار دانسته است.وی در این باره به کانال عرضه اولیه گفته است: هيات مديره سازمان تامين اجتماعی، به عنوان سهامدار عمده، تعهد عرضه درصد باقیمانده از سهام شستا را به بورس داده اند و در این خصوص باید سهامدار عمده تصمیم به عرضه داشته باشد که انجام آن مشروط به دستور وزیر کار است.

درباره شستا بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه  شستا بیش از 5 روز کاری با تقاضا مواجه شده و سهام اندکی عرضه کرده آیا مشمول گره معاملاتی نخواهد شد گفت:شركت هايی كه در فرايند عرضه اوليه هستند و تعهد سهامدار عمده به بازار بورس هنوز به اتمام نرسيده، مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی نمی شوند.

شایان ذکر است عضور هیات مدیره شستا نیز امروز در مصاحبه با ایسنا، بیان این‌که از ۸ میلیارد سهم شستا که در بورس عرضه شد ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم برای عموم و ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفتیم که توسط سازمان بورس اختصاص داده شد، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی می‌بایست ۲ درصد دیگر از سهام شستا را تا ۳ ماه بعد از عرضه اولیه در بورس عرضه کند.

انتهای پیام

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز