عرضه سهام یک شرکت 80 هزار میلیارد تومانی در بورس

طبق اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی، باقیمانده سهام دولت در شرکت سرمایه‌گذاری امید با نماد «وامید» در خرداد از طریق بورس واگذار می‌شود.

به گزارش کاماپرس؛ در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و واگذاری تصدی‌های دولتی و نیز فروش اموال مازاد بانک‌های دولتی، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی که روز گذشته به مجلس رفته بود، در گزارشی به نمایندگان اعلام کرد: باقیمانده سهام دولت در شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه تا پایان خردادماه از طریق بورس واگذار می‌شود.

گرچه دژپسند در گزارش به مجلس از لفظ «عرضه اولیه» شرکت امید تا پایان خرداد استفاده ‌کرد، اما در حال حاضر هم شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه در بورس حضور دارد که با نماد وامید به ارزش ۸۰ هزار میلیارد تومان و شناور بودن حدود ۶ درصد از سهام خود حضور دارد و دولت می‌خواهد باقیمانده سهام دولتی «وامید» را از طریق بورس واگذار کند.

 

ارزش روز وامید چقدر است؟

آریاک سفر

در همین رابطه مسئول امور سهام بانک سپه در مورد ارزش روز شرکت سرمایه‌گذاری امید به فارس گفته است: طبق گزارشی که در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران وجود دارد، ارزش روز “وامید” بیش از 80 هزار میلیارد تومان است و هیچکس نمی‌تواند چنین مبلغی را فراهم کند و با توجه به اینکه قیمت‌های بالای این شرکت در بورس بستگی به اینکه چه میزان سهام عرضه می‌شود و اینکه آیا مشتری پیدا می‌کند یا نه ارزش سهام قابل عرضه مشخص خواهد شد.

او اضافه کرده در حال حاضر در مرحله آخر ارزش‌گذاری نهایی شرکت امید هستیم که این ارزش‌گذاری تا آخر هفته تمام می‌شود و از هفته آینده نامه عرضه سهام “وامید” را به سازمان بورس می‌زنیم.

عرضه، بلوکی خواهد بود

اما با توجه به هجوم مردم به بورس،‌ایا امکان عرضه خرد سهام به مردم وجود دارد؟ رضایی در این باره گفته است: الان در بازار عرضه خرد سهام وامید انجام می‌شود، اما این عرضه احتمالا بلوکی خواهد بود.

رضایی در مورد اینکه اکنون سهام وامید به صورت خرد به قیمت هر سهم 2689 تومان عرضه می‌شود، گفت: ما هر روز برای حجم مبنا مقداری سهام عرضه می‌کنیم همچنین برخی از سهامداران دیگر هم به عرضه سهام “وامید” در بورس می‌پردازند، اما برای عرضه بلوکی باید کنسرسیومی از دو سه شرکت تشکیل شود.

جزییات عرضه مشخص نیست

او گفت: در واقع تلفیقی از عرضه بلوکی و خرد انجام می‌شود و در حال حاضر هر روز برای حفظ حجم مبنا بخشی از سهام را به صورت تدریجی در بورس عرضه می‌کنیم، همه سهام مربوط به بانک سپه نیست و حدود 16.8درصد از این سهام مربوط به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در نماد «وسکاب» است و در این مرحله بانک سپه به عنوان سهامدار عمده می‌خواهد سهام خود را به صورت بلوکی عرضه کند.

رضایی اضافه کرده است: هنوز جزئیات ارزش‌گذاری و زمان دقیق عرضه سهام بلوکی سرمایه‌گذاری امید مشخص نیست و وقتی آگهی عرضه از طرف بورس منتشر شود خریداران 10 روز مهلت دارند تا شرایط را برای خرید بلوکی سهام مدیریتی سرمایه‌گذاری امید طبق شرایط نقد و اقساط فراهم کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه مدیریت سرمایه گذاری امید
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز