عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در بورس

تاکید رئیس دولت بر تداوم واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، سبب افزایش سرعت عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس شده است.
به گزارش کاماپرس، سازمان خصوصی‌سازی روز پنج‌شنبه هفته گذشته از واگذاری بلوک 12.31 درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران خبر داد. طبق اعلام این سازمان بلوک 12.31 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران شامل ۸۶۱ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۷۱ سهم به صورت کاملا نقد در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.
این میزان سهام به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل بسته شدن روز قبل از عرضه) به علاوه ۵۰ درصد به شرط آنکه هر سهم از مبلغ ۵۴ هزار و ۳۶۰ ریال کمتر نباشد و ارزش کل پایه ۴۶ هزار و ۸۲۸ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۶۰ ریال واگذار خواهد شد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

سه واگذاری دیگر
بنابه اعلام سازمان خصوصی‌سازی علاوه بر این شرکت، سه شرکت دیگر نیز به صورت بلوکی در بورس واگذار می‌شوند. شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، تهران و اصفهان در این مرحله به صورت بلوک 15 درصدی در بورس عرضه می‌شوند. این سه شرکت در حال حاضر جز ارزشمندترین نمادهای بورسی در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای هستند.

آریاک سفر

رشد بورس ادامه دارد
بر اساس گزارشی که توسط معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران تهیه شده، میانگین حجم روزانه معاملات سهام در هر ماه، طی چهارماه نخست سال ۱۳۹۹ به طور متوسط ماهانه، ۹ درصد افزایش داشته و در تیر ۱۳۹۹ به حدود ۹.۸ میلیارد سهم رسیده است که نسبت به حجم معاملات اسفند ۱۳۹۹، حدود ۵۵ درصد رشد داشته است.
متوسط ارزش روزانه معاملات سهام در هر ماه، طی چهار ماهه نخست ابتدایی سال ۱۳۹۹ نیز به طور ماهانه حدود ۲۹ درصد افزایش داشته و در تیر ۱۳۹۹ به حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ارزش معاملات اسفند ۱۳۹۹، ۳.۵ برابر شده است.
طبق این گزارش در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹، متوسط ارزش معاملات روزانه در هر ماه با سرعت بسیار بالاتری نسبت به متوسط حجم معاملات روزانه در ماه بوده که به معنای افزایش قابل توجه میانگین روزانه ارزش سهام معامله شده در هر ماه است.
متوسط ارزش هر سهم در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به پایان سال ۱۳۹۸، حدود ۱.۶ برابر شده است. همچنین در تیر ماه ۱۳۹۹، متوسط ارزش روزانه معاملات بورس نسبت به خرداد ۱۳۹۹، حدود ۷۸ درصد رشد کرده است. این در حالی است که متوسط حجم روزانه معاملات طی این ماه، تنها ۸ درصد افزایش یافته است.
در انتهای این گزارش به اثرات تورمی رشد بورس اشاره شده و آمده است: افزایش قابل توجه ارزش روزانه معاملات در مقایسه با رشد حجم روزانه معاملات در تیرماه ۱۳۹۹، اثر پررنگ‌تری در رشد شاخص کل بورس داشته است که می‌تواند در ماه‌های آتی اثرات تورمی نیز با خود به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در بورس

  1. زهرا قنبری گورابی گفته:

    آقای کارگزار بانک رفاه پول سهام عدالت منوووو وارییییییز کنید من مریض دارم داره از دستم میرسه آقا کارگزار الان 45 روزه فقط 1700 اونم در 10 نوبت واریز کردین تورو جد فاطمه زهرا س این پول فروش سهام عدالت ما رو واریز کنید زهرا قنبری گواربی از رشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز