عرضه سنگین دلارهای خانگی به بازار

با کاهش قابل توجه قیمت ارز در روز گذشته که سنگین ترین ریزش تاریخ بازار ارز در یک روز به شمار می رود، هجوم صاحبان دلارهای خانگی به بازار برای فروش شدت بیشتری گرفته است و این درحالیست که خریداری برای این حجم از ارز وجود ندارد.

به گزارش کاماپرس، تقاضای ارز در بازار غیررسمی در ماه های اخیر بیش از هر عامل دیگری به انتظارات تورمی و سخت تر شدن تحریم ها با انتخاب ترامپ هماهنگ شده است اما اکنون این عوامل کمرنگ شده اند و در بازار تحولات دیگری در حال رخ دادن است.

به صورت خلاصه دلارهایی که مردم برای حفظ ارزش ریال خود با قیمت های بالا خریداری کرده بودند اکنون با انتظارات شکل گرفته پیرامون باخت ترامپ در انتخابات آمریکا، در بازار خریداری ندارد و قیمت ها با شیب تندی در حال سقوط است.

همه در بازار ارز فروشنده هستند و خریداری نیست

روزنامه ایران در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛  براساس اعلام فعالان بازار و صرافی‌ها روز گذشته همه در بازار غیررسمی ارز فروشنده بودند و خریدار بندرت برای خرید ارز به بازار می‌آمد.

آریاک سفر

یکی از صرافان خیابان فردوسی در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: کسانی که درهفته‌ها و ماه‌های اخیر برای سرمایه‌گذاری یا حفظ ارزش دارایی خود ارز خریداری کرده بودند با تغییر شرایط فروشنده شده‌اند. وی افزود: شرایط بازار به‌گونه‌ای شده است که اکثر فعالان بازار انتظار افت بیشتر قیمت‌ها را دارند و برهمین اساس مردمی که ارز خریداری کرده‌اند برای جلوگیری از زیان خود فروشنده شده‌اند، این درحالی است که خریداری در بازار نیست.

انتشار نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از رقابت انتخاباتی درامریکا که حاکی از برتری بایدن به‌عنوان رقیب ترامپ است، این جو روانی و هیجانی را تحت تأثیر قرار داده است. این درحالی است که نهاد ناظر بازار نیز در روزهای اخیر اقدامات جدیدی برای مدیریت بازار و مهار هیجانات انجام داده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز