عرضه اولیه گروه امید و ۴ نکته مهم درباره آن

با اعلام معاون وزیراقتصاد، قرار است تا هفته آینده یک عرضه اولیه طلایی دیگر از گروه امید (زیرمجموعه بانک سپه) در بورس عرضه شود. با این حال ابهاماتی در این خصوص وجود دارد که قابل بررسی است.

به گزارش کاماپرس؛ خبرها حکایت از آن دارد که ظرف یک هفته آینده و با عرضه اولیه سهام دو گروه بانکی در قالب واگذاری سهام دولتی یا EFT ، بورس هیجان تازه‌ای را تجربه خواهد کرد. بر مبنای اعلام معاون وزیراقتصاد، گروه سرمایه‌گذاری امید (زیرمجموعه بانک سپه) به ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان چند مرحله در بورس واگذار می‌شود که اولین مرحله آن ۱۸ درصد خواهد بود. با درنظر گرفتن این جزییات، به چند نکته در خصوص عرضه سهام اولیه گروه سرمایه‌گذاری امید اشاره می‌کنیم که در ادامه می‌آید.

ابهامات در خصوص واگذاری سهام امید!

  • زمان کوتاهی برای اطلاع رسانی در خصوص جزییات سهام باقی است.

در صورتیکه طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد، عرضه اولیه سهام در یک هفته آینده انجام شود، زمان باقیمانده برای عرضه اطلاعات اولیه این سهام توسط گروه امید، کوتاه است و به عنوان یک عرضه اولیه بزرگ معلوم نیست این آماده‌سازی و مقدمات چه زمانی قرار است انجام شود.

  • مسئولین پذیرش بورس ، اطلاعات بیشتری در خصوص جزییات عرضه نداده‌اند

در اینگونه عرضه‌ها که رقم سنگینی را شامل می‌شود، معمولا مسولین پذیرش اطلاعات بیشتری در خصوص جزییات می‌دهند که هنوز اطلاعات بیشتر در این خصوص داده نشده است.

آریاک سفر
  • هنوز آگهی در این خصوص منتشر نشده است.

آگهی عرضه اولیه سهم باید منتشر شود تا متقاضیان از جزییات آن به طور کامل باخبر شوند.

  • هنوز مشخص نیست این سهم‌ها قرار است چگونه عرضه شوند.

در حال حاضر از گروه امید چند شرکت در بورس حضور دارند. پرسش این است اکنون قرار است باقیمانده سهام این گروه در بورس عرضه شود، یا عرضه به شکل دیگری خواهد بود.

 

کوتاه از گروه امید

بانک سپه شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید را در سال 1380 تأسیس کرد

در آذرماه 1386 با سرمایه 4000 میلیارد ریال و با نماد «وامید» به‌عنوان چهارصدوسی‌وهشتمین شرکت در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد

تا قبل از پایان سال 1394 قریب 30 درصد از سهام شرکت به عموم عرضه شد

51 درصد سرمایه‌گذاری‌های شرکت در بخش زنجیره ارزش فولاد است

35 درصد از معادن کانی فلزی کشور در اختیار شرکت امید است

 

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “عرضه اولیه گروه امید و ۴ نکته مهم درباره آن

  1. طاهر گفته:

    بورس با رشد غیر منطقی و فریبنده در واقع مانند کازینوی اسلامی شده و منتظر ضررها و از دست رفتن سرمایه دهک های متوسط وبه پایین باشید و بدانید هر معادله ای باید منطق داشته باشد
    کسری بودجه دولت در تامین هزینه هایش و فرصت طلبی شرکتهای بی مایه که دارایی کم ارزش خود را چندین برابر ارزش واقعی بالا نشان می دهند تا شما وسوسه شوید برای خرید سهم حتی فرش زیر پایتان را بفروشید تا در این سود کذایی شریک باشید و درکشوری با اقتصاد ضعیف و ورشکسته این حرکتها فریبنده و دست درازی به جیب مردم است و بدانید که دولت محترمانه و قانونی کسری بودجه اش را از جیب شما بر می دارد و مانند گلدکوئست یک عده اولی ها سود بادآورده وبقیه ضرر نصیبشان خواهد شد.

  2. ناشناس گفته:

    تعداد 15 سهم غگیلا معنی عرضه اولیه این هست ؟! تعدادی با سن های 15 تا 70 سال 18 هزار تومان عرضه اولیه دادند شایسته نیست

  3. صابر گفته:

    با سلام
    رفقا و دوستان گرامی شما چرا به همه چی بدبین هستین بورس جای افرادیه که اطلاعات داشته باشن اگه کسی نمیتونه خوب نیاد شما الان با این حرفاتون معلوم نیست دولت چکار کنه عرضه بده یا نه کسی هم چاققو نذاشتی زیر گلوتون که آقا بیا بخر دوس نداری نخر

  4. داوود گفته:

    شستا اومد و سهام خوبی بود . امید خوب خواهد بود . بهتره بدبینی رو بزاریم کنار ‌. من شخصا ثبت نام خواهم نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز