عرضه اولیه «پیزد» به کجا رسید؟

لست سکند

در حالی که خبرها از عرضه اولیه شرکت صنایع لاستیک یزد با نماد معاملاتی «پیزد» طی روزهای گذشته خبر می‌دادند اما با منتفی شدن این عرضه، همچنان خبر موثقی از چند و چون آن در دست نیست.

به گزارش کاماپرس، اگرچه قرار بود «پیزد» در تاریخ 17 اردیبهشت، یعنی چهارشنبه هفته گذشته روانه بورس تهران شود اما مسئولان این شرکت و بازار سرمایه از منتفی شدن این عرضه تا اطلاع ثانوی شدند.

افسانه اروجی، معاون بازار فرابورس در این رابطه می‌گوید: «قرار بوده یکی از موارد درخواستی فرابورس از سوی این شرکت به صورت مکتوب ارسال شود تا پیزد عرضه اولیه هفته جاری باشد اما هنوز مورد درخواستی ارسال نشده و تکلیف عرضه اولیه برای روز چهارشنبه 24 اردیبهشت نامشخص است.»

از آنجا که طبق قانون، آگهی عرضه اولیه می‌بایست 48 ساعت پیش از عرضه منتشر شود، به نظر می‌رسد «پیزد» در این هفته هم عرضه نخواهد شد.

راز آسمان پایتخت

گفتنیست، تلاش نخست شرکت صنایع لاستیک بزد برای بورسی شدن به دلیل اتمام مهلت درج نماد تا 26 فروردین ناکام ماند تا این شرکت مجبور شود بار دیگر از هیات پذیرش فرابورس مهلت دو ماهه برای عرضه اولیه بگیرد، در نتیجه عرضه اولیه این سهم که قرار بود در روز چهارشنبه 17 اردیبهشت انجام شود، منتفی شد.

مجتمع صنايع لاستيك يزد در سالهاى 1364-1365 در شهر يزد عملا با مطالعات و اخذ موافقت‌هاى اوليه شروع به فعاليت نمود. خط تولید تایر و تیوب دوچرخه و موتور سیکلت با بهره‌گیری از دانش فنی شرکت آی –آر-سی ژاپن و همچنین تولید تایر و تیوب تایرهای بایاس سواری و وانتی به کمک تکنولوژی داخلی در سال 1376 افتتاح گردید. پس از آن، اين مجتمع همواره در جهت اصلاح و بهينه‌سازى محصولات خود اقدامات مؤثرى برداشته است كه از جمله بارزترين آن‌ها اقدام به توليد تايرهاى راديال سيمى در سال 1386 با اخذ فن آورى رسمى از يكى از مراجع اروپايى بنام وردشتاين هلند است. استفاده از برند (vredestine) در روي تايرهاي راديال علاوه بر تاييد کيفيت توسط موسسه صاحب تکنولوژي موکد اين نکته است که در واقع يزد تاير توليد کننده تايرهاي راديال سيمي فردشتاين هلند در ايران است.

پایان پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز