عرضه اولیه پر سر و صدا در فرابورس قبل از خداحافظی با دولت دوازدهم

بورس طی دو هفته اخیر با وجود نامطلوب بودن بازار سهام شاهد برگزاری عرضه های اولیه بوده است و بر اساس گفته های مسئولان وزارت اقتصاد قبل از پایان دولت دوازدهم شاهد یک عرضه اولیه پرسر و صدای دیگر هم خواهیم بود.

به گزارش کاماپرس، مسئولان بورس طی هفته های اخیر راه عرضه های اولیه را از وضعیت بازار جدا کردند. پیش از این رسم بود که عرضه ها زمانی انجام شود که بازار مثبت باشد تا استقبال از عرضه های هم بیشتر شود اما گویا مسئولان بورس دیگر این سیاست را دنبال نمی کنند و احتمالا انجام عرضه اولیه در زمان مطلوب بودن بازار را غیر ضروری می دانند.

موضوع دیگر در مورد عرضه اولیه ها برخی عرضه هاست که قرار بود در دولت دوازدهم پرونده آنها بسته شود اما خبری از آنها نشد. از جمله این عرضه ها می توان به عرضه ستاره خلیج فارس اشاره کرد. البته پرونده یک عرضه مهم دیگر نیز بازمانده که گرچه از نظر حجم و ارزش سهام چندان چشم گیر نیست اما از نظر هیاهو و جنجال چیزی کم ندارد.

اخبار پربازدید را بخوانید:

موضوع به عرضه اولیه سهام دو باشگاه بزرگ تهرانی بازمی گردد که در تازه ترین تحول وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال آماده واگذاری است و تلاش داریم در این دولت انجام شود. پیش از این نیز اعلام شده است که این دو باشگاه قرار است در فرابورس عرضه اولیه شوند.

آریاک سفر

بنا به اعلام ایسنا فرهاد دژپسند که برای ارائه توضیحات و پاسخ به پرسش های نمایندگان به مجلس رفته بود درباره بررسی موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در کمیسیون اصل نودم مجلس گفت: واگذاری سهام این دو باشگاه ملاحظاتی دارد و باید برای ارائه در بازار بورس استانداردهای مورد نظر بورس را به دست بیاورد و یک فرایند طولانی برای تطبیق شرایط آن با نیازمندی‌های بازار سرمایه وجود دارد و اکنون این موضوع مراحل پایانی خود را طی می‌کند. از سوی دیگر باید درباره واگذاری باشگاه‌های بزرگ ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس تمام جوانب سنجیده شود و این موضوع مراحل آخر خود را طی می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز