عرضه اولیه و آنچه که باید بدانیم

خیلی‌ها از عرضه اولیه و مزایای آن اطلاعات لازم ندارند. در این مطلب سعی شده با تعریف عرضه اولیه و ارائه چند نکته مهم در باب آن از جزئیات این موضوع پرده برداریم.

به گزارش کاماپرس، خرید سرور بورس می تواند شما را در دسترسی راحت تر به عرضه اولیه هایی که ارائه می شوند همراهی کند. داشتن یک اینترنت پر سرعت از جمله مهم ترین نکاتی است که باید برای ثبت عرضه اولیه مورد توجه قرار گیرد.
در اینجا می خواهیم نکاتی در خصوص عرضه اولیه و همچنین مزایای استفاده از سرور بورس را در اختیارتان قرار دهیم.

عرضه اولیه چیست؟

به سهامی که یک شرکت برای اولین بار در بازار بورس ارائه می دهد عرضه اولیه می گویند.
اگر یک شرکت در بازار بورس وارد نشده باشد باید برای ورود به بازار بورس مقداری از سهام شرکت خود را تقریبا حدود 10% از آن را به بورس ارائه دهد. به این سهام 10 درصدی عرضه اولیه می گویند.
هنگامی که شرکتی می خواهد سهام خود را در بورس بفروشد اول از همه باید صورت های مالی خود را به سازمان بورس عرضه کند.
همچنین آن شرکت باید در چند سال از لحاظ مالی سود آور بوده باشد تا بتواند اجازه شرکت در بازار بورس را داشته باشد.
در این صورت اگر شرکتی شرایط وارد شدن به بازار بورس را داشته باشد در یک صف انتظار قرار می گیرد و سپس در موعد مقرر می تواند وارد بازار بورس شود.

چرا عرضه اولیه بگیریم؟

آریاک سفر

معمولا افرادی که در بازار بورس فعالیت دارند برای خرید عرضه اولیه مشتاق هستند.
شرکتی که می خواهد سهام خود را در بورس بفروشد، معمولا آن را پایین تر از ارزش واقعی خود به فروش می ‌رساند
مثلا اگر ارزش هر برگ سهام یک شرکت که می خواهد وارد بورس شود 500 تومان باشد، آن را با قیمت 400 تومان می فروشد. به همین دلیل افرادی که در بازار بورس فعال هستند هر چه سریع تر اقدام به خرید عرضه اولیه می کنند. اینجا یکی از مهم ترین قسمت هایی است که شما به اینترنت پر سرعت نیاز دارید و لازم است تا با استفاده از سرور مجازی بورس بتوانید هر چه سریع تر زود تر از رقبای خود عرضه اولیه را تهیه کنید.
به دلیل اینکه عرضه اولیه از قیمت واقعی خود پایین تر است شما اطمینان پیدا می کنید که برای شما سودمند خواهد بود.

مراحل خرید عرضه اولیه

اولین قدم در خرید عرضه اولیه این است که بدانید چه زمان آن را ارائه می دهند. توجه کنید که تعداد زیادی عرضه اولیه در سال ارائه نمی شود و تعداد آن تقریبا محدود است.
برای اینکه بدانید چه زمان این سهام ها را ارائه می دهند لازم است تا حتما از اخبار مربوط به بازار بورس اطلاع پیدا کنید و آن را به طور مرتب دنبال کنید.
همچنین می توانید از کارگزاری خود نیز در مورد زمان ارائه عرضه اولیه سوالات خود را بپرسید.
شما می توانید در سایت های معتبر از این اطلاعیه ها با خبر شوید. همچین ناظر بازار تقریبا بین ساعت 10 تا 13 در تاریخ ارائه عرضه اولیه اطلاعیه های مربوطه را منتشر می کند.
حالا که از زمان ارائه عرضه اولیه اطلاع پیدا کردید لازم است تا موجودی حسابتان را در کارگزاری که دارید افزایش دهید تا بتوانید سفارشتان را ثبت کنید.
همچنین توجه داشته باشید که باید به سهمیه خود دقت کنید تا بیش از مقدار سهمیه سفارش ثبت نکنید در غیر این صورت ممکن است هیچ سهامی به شما تعلق نگیرد.
در هنگام سفارش لازم است تا به قیمت مجاز و همچنین سهمیه توجه کنید. بعد از ثبت سفارش برای شما پیام موفقیت آمیز بودن سفارش ارسال خواهد شد.
برای اینکه اطمینان پیدا کنید سفارشتان ثبت شده است می توانید لیست سفارشات خود را بررسی کنید.
شما می توانید حدود ساعت 17 و 18 موجودی سهام خود را بررسی کرده تا از میزان عرضه اولیه ای که به شما تعلق گرفته است اطلاع پیدا کنید.
بیشتر افرادی که خرید عرضه اولیه را برای اولین بار در بازار بورس انجام می دهند تجربه شیرینی دارند. چرا که معمولا بعد از آن شاهد رشد 5 درصدی سهام بوده اند.
این رشد ممکن است گاهی یک هفته نیز ادامه پیدا کند.
برخی مواقع نیز ممکن است صف خرید تا 10 روز نیز به طول بیانجامد که در این صورت سهم بسیار رشد پیدا می کند.


عوامل موثر بر رشد قیمت سهم در عرضه اولیه

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر رشد قیمت این نوع سهام ها تعداد سهام عرضه می باشد. اگر تعداد عرضه ها کم باشد در نتیجه فروشندگان کمتری نیز وجود دارند. در این صورت قیمت رشد پیدا می کند.
شما می توانید عرضه اولیه ای را که تهیه کرده اید را یک روز پس از خرید بفروشید. اما به شما توصیه می کنیم که تا زمانی که صف خرید وجود دارد بهتر است تا آن را نگه دارید.
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم شما می توانید با خرید سرور مجازی بورس راحت تر و سریع تر سفارشات خود را در مورد خرید هام و عرضه اولیه انجام دهید.
برای خرید سرور بورس با بالاترین کیفیت روی عبارت زیر کلیک کنید.

سرور مجازی بورس

همچنین شما می توانید مقاله

چگونه در صف خرید و فروش سهام عرضه اولیه بورس رتبه اول باشیم؟

را مطالعه بفرماییدتوشن ارائه دهنده سرور مجازی بورس با اینترنت پرسرعت

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز