عرضه اولیه وسپهر تا کی مثبت است؟

لست سکند

سهام شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات که با نماد وسپهر در بورس عرضه اولیه شد و  از شنبه معاملات خود را آغاز کرد امروز سه شنبه 8 مهرماه نیز مثبت بود و بازدهی 5 درصدی را نصیب سهامداران خود کرد اما این سهام تا چه زمانی به روند بازدهی متوالی خود ادامه خواهد داد؟

به گزارش کاماپرس، سهام های عرضه اولیه ای در 4 ماهه ابتدای سال 99 با رشدهای متوالی و بی انقطاع، بهترین بازدهی را نصیب سهامداران کردند اما از اواسط مردادماه ورق این سهام ها برگشت و بازدهی بسیاری از متوقف شد و  در اندک مدتی نیز بخش قابل توجهی از بازدهی آنها با ریزش های بورس از بین رفت .

سهام هایی هم که اواخر مردادماه و شهریورماه عرضه شدند دیگر بازدهی درخشان عرضه اولیه های 4 ماهه ابتدای سال را تکرار نکردند.

آخرین سهام عرضه اولیه شده در بورس نماد وسپهر است که از ابتدای هفته جاری معاملات آن آغاز شده و روزانه 5 درصد به خریداران خود سود داده است.

وسپهر امروز سه شنبه 8 مهرماه با روند قیمت متعادل معاملات خود را آغاز کرد ولی در ادامه پس از آن که حجم معاملات این سهم به 393 میلیون رسید و سهامدار حقوقی 74 میلیون سهام عرضه کرد، وسپهر صف خرید شد و به صف خرید 232 میلیونی رسید.

راز آسمان پایتخت

روز گذشته نیز این سهام در حالی که صف خرید بود با عرضه بیش از 300 میلیونی سهامدار حقوقی مواجه شد که سهم ابتدا متعادل و سپس دوباره صف خرید شد.

این فعل و انفعالات می تواند نشان‌دهنده تمایل سهامدار حقوقی وسپهر به متعادل شدن سریع‌تر قیمت این سهم باشد.

بررسی رفتار سهامدار حقوقی وسپهر در روزهای اخیر

داود زاهدی کارشناس بازار سرمایه در این باره به کاماپرس می گوید: شرایط این روزهای بورس به کلی با 4 ماهه ابتدای سال که عرضه های اولیه بازدهی های 100 درصدی و بیش از آن  را به راحتی برای سهامداران محقق می کردند، متفاوت است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: عرضه های حقوقی وسپهر در روزهای اخیر تا حدی حکایت از تمایل سهامدار عمده – بانک صادرات – به متعادل شدن این سهم در کوتاه ترین زمان است چرا که اگر سهام زودتر متعادل شود ریسک منفی شدن آن با رفتارهای هیجانی سهامداران کاهش می یابد.

زاهدی با بیان این که حدود 5 میلیون نفر از فعالان بازار سرمایه اکنون سهامدار این سهم هستند، افزود: تجربه روزهای گذشته نشان داده است که بسیاری از این افراد سهامداران تازه کار هستند و با مشاهده کمترین نوسان به صورت ناگهانی و هیجانی اقدام به فروش سهام می کنند و چنانچه این اتفاق در قیمت بالای سهام روی دهد ، جمع کردن صف فروش به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. بر این اساس به عقیده من به نظر می رسد با توجه به رفتاری که حقوقی این سهم در روزهای اخیر نشان داده، سهم وسپهر با بازدهی 30 تا 50 درصدی به تعادل برسد.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه وسپهر تا کی مثبت است؟

  1. مجید حسینی درخشان گفته:

    سلام من یک سوال داشتم ما چرا در کشورمان اینقدر رانت داریم شما در سهام وسپهر بعداز اینهمه مردم ضرر کردن یک روز یک غلت کردن 15درصد دادن از اون روز هرچی سهام میخوا بر بالا جلوش گرفتن چرا مردم را چیزی خودتان هستن فرض میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز