عرضه اولیه غکورش چهارشنبه قطعی شد؛ نقدینگی مورد نیاز چقدر است؟

عرضه سهام شرکت صنعت غذایی کورش در چهارشنبه هفته جاری – 5 خردادماه 1400 – قطعی شد تا سومین شرکت جدید در سال جاری وارد بازار شود. عرضه اولیه غکورش یک عرضه نسبتا بزرگ است و بیش از 1 میلیون و 400 هزار تومان نقدینگی نیاز دارد.

به گزارش کاماپرس، بورس تهران در ادامه سیاست اجرای عرضه اولیه با وجود قرمز بودن وضعیت بازار، سومین عرضه سالجاری را با عرضه ای نسبتا بزرگ مقیاس درچهارشنبه هفته جاری ادامه می دهد.

احتمال افزایش استقبال از عرضه اولیه غکورش

با توجه به حجم نقدینگی لازم برای این عرضه پیش بینی می شود عرضه سهام شرکت صنعت غذایی کورش با استقبال بیشتری نسبت به دو عرضه دیگر امسال مواجه شود.

بنا به اعلام بورس پرس قرار است بیش از 5/6 درصد از سهام صنعت غذایی کورش شامل 168 میلیون سهم با محدوده قیمت 2850 تا 2995 تومانی هر سهم و سهمیه 500 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود.

آریاک سفر

گمانه زنی نقدینگی لازم؛ از 1/5 میلیون تا 288 هزار تومان

نقدینگی لازم برای شرکت در عرضه اولیه غکوروش یک میلیون و 499 هزار تومان برآورد شده است. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که متقاضیان شرکت در این عرضه بسیار بیشتر از دو عرضه دیگر امسال هستند و بر این اساس با وجود آن که نقدینگی لازم برای خرید 500 سهم “غکورش” حدود 1.5 میلیون تومان است اما در صورتی که این عرضه اولیه با استقبال 2.5 تا 3.5 میلیون نفری مواجه شود، تعداد 96 تا 68 سهم به هر کد تخصیص می یابد که در این صورت نقدینگی حدود 288 هزار تومانی برای این عرضه کافی است.

شایان ذکر است گروه سرمایه گذاری کورش متعهد خرید 50 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است. همچنین 72 میلیون سهم دیگر معادل 2.4 درصد از سهام روز بعد از عرضه اولیه یعنی هشتم خرداد به صندوق های سرمایه گذاری تعلق گیرد.

خبر مهم و مرتبط را بخوانید:

عرضه ای که سابقه یک بار لغو در کارنامه دارد

گفتنی است عرضه اولیه غکورش یک بار سابقه لغو را نیز در کارنامه خود دارد چرا که قرار بود این عرضه 29 مرداد سال 99 انجام شود. در آن مقطع مقرر شده بود 360 میلیون سهم این نماد با محدوده قیمتی 2755 تا 2900 تومانی و سهمیه 100 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار شود اما بورس تهران به دلیل “شرایط بازار” ، عرضه اولیه “غکورش” را لغو کرد.

غکورش ؛ اولین تولید کننده روغن مایع

صنعت غذایی کورش به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت غذایی، دومین تولید کننده روغن و اولین تولید کننده روغن مایع خانوار محسوب می شود. شرکت گسترش صنایع بسته بندی کوروش با مالکیت 99.9 درصدی سهامدار عمده این شرکت دارای 621 نیروی انسانی بشمار می رود و بطور غیرمستقیم جزو شرکت های فرعی گروه صنعتی گلرنگ محسوب می‌شود. سرمایه اولیه شرکت یک میلیارد تومان بوده که طی 5 مرحله افزایش سرمایه به 300 میلیارد تومان رسیده است.

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز