عرضه اولیه سهام 20 شرکت بنیاد مستضعفان در دست اقدام

لست سکند

براساس اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان قرار است سهام 20 شرکت وابسته به این بنیاد  عرضه اولیه شود و ضمنا تمام شرکت های بنیاد که قابلیت حضور در بورس را دارند تا 4 سال آینده وارد بازار سرمایه خواهند شد.

به گزارش کاماپرس، طی ماه های گذشته بسیاری از هلدینگ های وابسته به بنیاد مستضعفان از جمله هلدینگ کشاورزی، هلدینگ انرژی گستر سینا و … درباره حضور در بازار سرمایه اعلام آمادگی کردند و امروز(ششم مرداد ماه) هم پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام حضور 32 شرکت وابسته به بنیاد در بازار سهام از برنامه عرضه اولیه سهام 20 زیرمجموعه دیگر طی سال جاری خبر داد.
فتاح اظهار کرد:٣٠شرکت را تاکنون وارد بورس کردیم و برنامه این است تا ۲۰ شرکت دیگر بنیاد، بورسی شود.

وی تصریح کرد: طی سه سال آینده همه شرکت های دارای قابلیت حضور در بورس، عرضه اولیه می شوند .

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: با توجه به حضور بنیاد در هیئت مدیره بورس املاک و مستغلات که در حال تاسیس است همه املاک و مستغلات وابسته به این نهاد عرضه می شود تا مردم قادر به خرید و شراکت در دارایی‌ها باشند.
دوم اردیبهشت سالجاری بود که فتاح، اعلام کرد که اکنون۳۲ شرکت بنیاد مستضعفان در بورس فعال هستند که دو شرکت جنرال مکانیک و دوده صنعتی فام، در سال ۹۸ عرضه شد و هم اکنون ۱۶ شرکت دیگر هم در حال پذیرش برای عرضه سهامشان در بورس هستند.

سود خالص 6 هزار میلیارد تومانی در سال 98

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام تحقق سود خالص ۶ هزار میلیارد تومانی برای سال مالی گذشته، افزود: برنامه مصوب سال گذشته با رشد 34 درصدی شد و درآمد ناشی از فروش به 36 هزار میلیارد تومان رسید .
به گفته فتاح با این اوصاف، سود خالص بنیاد بعداز مالیات هزار میلیاردی به 6 هزار میلیارد تومان رسید که بین 40 درصد سهم شرکا و سهامداران غیر بنیادی تقسیم و 60 درصد هم بعد از احصا به محرومیت زدایی اختصاص می یابد.

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز