عرضه اولیه سهام ۵۰ شرکت خصوصی تا پایان سال

لست سکند

به گفته وزیر اقتصاد با تسهیل ورود شرکتهای خصوصی تا پایان سال، ۵۰ شرکت عرضه اولیه سهام در بورس خواهند داشت.

به گزارش کاماپرس؛ یک ماه پیش بود که اتاق بازرگانی ایران، شرکت بورس تهران، فرابورس ایران و جامعه حسابداران رسمی، تفاهم‌نامه همکاری در راستای ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه امضا کردند، تا همزمان با رونق بورس ، شرایط عرضه سهام برای ورود شرکتهای خصوصی به بورس هم فراهم شود.

این تفاهم‌نامه که در نود و ششمین نشست شورای گفت‌وگو به امضا رسید، درگاهی برای ارزیابی، اقدام و پایش تأمین مالی شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی از بازارهای سرمایه ایجاد می‌کند. حالا وزیر اقتصاد خبر داده این آمادگی وجود دارد که تا پایان سال ۵۰ شرکت خصوصی را در بورس پذیرش و عرضه اولیه شوند.

پنجره ورود شرکتهای خصوصی به بورس

فرهاد دژپسند در نود و هفتمین  نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: توانستیم در سایه همکاری حکومت با بخش‌های خصوصی، تعاونی و غیر دولتی در اجرای  قانون رفع موانع تولید،  پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار را راه‌اندازی کنیم. این پنجره واحد ابتدا در تهران راه اندازی و سپس در هفته گذشته در ۴ استان دیگر عملیاتی شد و طبق برنامه، ۱۲ استان در هفته دولت و مابقی استان‌ها نیز تا پایان مهر ماه به سرانجام خواهد رسید.

راز آسمان پایتخت

به نقل از ایسنا، او ادامه داد: یکی از اقداماتی که با همکاری موثر بخش خصوصی در جهت تعمیق بازار سرمایه اجرا می‌شود، افزایش عرضه اولیه است. در این راستا این آمادگی وجود دارد که تا پایان سال ۵۰ شرکت خصوصی را در بورس پذیرش کنیم.

روند پذیرش عامل تردید بخش خصوصی

اما زمینه چینی برای ورود بخش خصوصی به بورس در پاسخ به تردیدهای این بخش، انجام شد. یکی از دلایل تردید بخش خصوصی برای ورود به بورس: روند طولانی پذیرش بود. از همین رو
مقدمات تسهیل ورود بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس فراهم شده است و به نظر می‌رسد یک بازار اختصاصی به منظور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال راه‌اندازی شود و تسهیل ورود بخش خصوصی به بازار سرمایه صورت بگیرد.

همه اقدامات دولت برای ورود شرکتهای خصوصی به بورس

به نقل از ایسنا، چندی پیش رئیس دولت به وزیر اقتصاد برای تسهیل شرایط ورود شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس دستور داده و از از وزیر اقتصاد خواست تسهیل شرایط ورود شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس را پیگیری کرده و حتی الامکان یک بازار اختصاصی به منظور پذیرش شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شود.

از سوی دیگر تفاهم نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه بین اتاق بازرگانی، حسابرسی، بورس تهران و فرابورس امضا و در این مراسم حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که سعی کردیم، دستورالعمل پذیرش را تسهیل کنیم به همین دلیل سازمان بورس و اوراق بهادار فرایند را به بورس تهران و فرابورس واگذار کرد. با توجه به جلساتی که در اتاق بازرگانی داشتیم قرار شد نرم افزاری تهیه شود تا شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی، بتوانند از طریق پنجره واحد در بازار سرمایه پذیرش شودند.
به این ترتیب قبل از پذیرش در بورس، بسیاری از کارها، مانند صورت‌های مالی شرکت‌های خصوصی انجام شود.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز