عرضه اولیه سهام سرخابی ها همچنان در کما ؛ شوخی تلخ خصوصی سازی

لست سکند

وزیر ورزش وعده خصوصی سازی و عرضه اولیه سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را تا پایان تابستان امسال داده بود اما تابستان به پایان رسید و این وعده عملی نشد.

به گزارش کاماپرس، در روزهایی که اخباری از خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ پایتخت از قول وزیر ورزش نقل می شد بسیاری از طرفداران این دو تیم با خوش خیالی تصور می کردند این وعده به زودی عملی می شود و وضعیت این دو باشگاه با خروج از مالکیت دولت بهبود می یابد اما این خیال باطل بود.

وعده هایی که مسئولان درباره بورسی شدن و عرضه اولیه سهام این دو باشگاه داده بودند کم و بیش روی هوا مانده و به نظر نمی رسد حتی اگر خصوصی سازی سرخابی ها انجام شود، به سرانجام مطلوبی برسد.

محمد شهرابی داور لیگ فوتبال استرالیا در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشته است؛ به عقیده من، خصوصی‌سازی این دو باشگاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارند در وضعیت فعلی، منطقی نیست. سابقه هم نشان داده که نه باشگاه‌هایی که به‌صورت ظاهری خصوصی شده‌اند موفق بوده‌اند و نه باشگاه‌هایی که واقعا خصوصی بوده‌اند. باشگاه‌هایی مثل سپاهان، تراکتورسازی، ذوب‌آهن، فولاد و… سال‌هاست که به ظاهر خصوصی‌اند ولی بدون حمایت شرکت‌هایی که به نحوی وابسته به دولت هستند و تغییرات و تصمیمات دولتی کاملا بر سرنوشت‌شان تاثیر می‌گذارد، تقریبا هیچ هستند.

باشگاه‌هایی مثل استیل آذین، گهر دورود، شیرین‌فراز کرمانشاه و… هم که واقعا خصوصی بودند، هیچ‌وقت نه از نظر مدیریتی و نه از نظر نتیجه‌گیری موفق نبودند و آخر و عاقبت خوشی پیدا نکردند.

راز آسمان پایتخت

هر ساله پیش از شروع فصل فوتبالی اروپا، بسیاری از تیم‌های پرطرفدار به دعوت شرکت‌های بزرگ و برندهای معروف به نقاط مختلف دنیا می‌روند و در تورنمنت‌های از پیش برنامه‌ریزی شده شرکت می‌کنند که درآمد هنگفتی برای‌شان دارند. آیا دو باشگاه پرسپولیس و استقلال این‌قدر آزادی دارند که بتوانند هر وقت که خواستند به شهرها و کشورهای دیگر سفر کنند و دربی تهران را در آنجا برگزار کرده یا در تورنمنتی چندجانبه با حضور هم شرکت کنند؟

در چنین شرایطی، صحبت از خصوصی کردن این دو باشگاه بیشتر به شوخی شبیه است مگر اینکه به ظاهر خصوصی شوند و همچنان مثل باشگاه‌هایی که نام‌شان ذکر شد از سوی نهادهای وابسته به دولت، حمایت شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : استقلالپرسپولیس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز