عرضه اولیه بعد از ساعت بازار مشکل هسته معاملات را رفع می‌کند؟

مدیرعامل اسبق شرکت بورس با ارائه راهکاری برای حل موقت اختلالات هسته معاملاتی اظهار کرد: بهترین راهکار کوتاه‌ مدت برای مدیریت و رفع اختلالات هسته معاملات این است که عرضه اولیه بعد از ساعت همیشگی بازار یعنی بعد از ساعت 12 و 30 دقیقه برگزار شود.

به گزارش کاماپرس، یکی از مشکلات اساسی معامله گران بازار بورس اختلالات هسته معاملات بازار است که در روزهای عرضه اولیه این مشکلات به اوج می رسد. برای رفع این مشکل یک کارشناس بازار سرمایه راهکاری ارائه داده که پیش از این نیز خبرگان بازار در شبکه های اجتماعی این پیشنهاد را مطرح کرده بودند.

علی رحمانی مدیرعامل اسبق بورس تهران در این باره به مهر گفت: در کوتاه‌مدت راهکار مؤثر برای مدیریت و رفع مشکلات اختلالات هسته معاملات این است که عرضه اولیه بعد از ساعات بازار برگزار شود.

رحمانی با بیان این که انتقال عرضه های اولیه به ساعات بعد از پایان بازار می تواند تا حدودی مشکل تراکمی را که به صورت ناگهانی در بازار ایجاد می شود را حل کند، گفت: البته برای رفع اساسی این مشکل نیازمند بهبود زیرساخت های بازار هستیم.

ضرورت واگذاری هسته معاملات از سوی سازمان بورس

آریاک سفر

وی با اشاره به اختلالات هسته معاملات بازار سرمایه گفت: در هیچ جای دنیا این طور نیست که سازمان بورس متولی سیستم معاملات و هسته معاملات باشد و در ایران هم باید سامانه معاملات و مدیریت فناوری بورس تهران به خود بورس‌ها واگذار شود تا پاسخگو هم باشند؛ اما الان هم مجری و هم ناظر خود سازمان بورس و اوراق بهادار است و طبیعتاً نمی‌تواند در جایگاه نظارتی خود، به موقع برای هسته معاملات تصمیم‌گیری کند.

هسته معاملات باید متناسب با توسعه بازار ارتقاء یابد

رحمانی با تاکید بر اینکه با توجه به توسعه بازار و افزایش حجم معاملات، هسته معاملات باید متناسب با این توسعه، ارتقا یابد، تصریح کرد: در کنار این راهکارهای کوتاه مدت باید برای دراز مدت فکر اساسی کرد. باید سیستم‌ها را ارتقا داده و سیستم‌های جدید خریداری کنیم؛ متأسفانه در توسعه داخلی این سیستم‌ها موفق نبوده‌ایم و همزمان با بخش داخلی باید با طرف‌های خارجی هم رایزنی کنیم.

 

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز