عرضه اولیه زملارد ؛ هر آنچه باید بدانید

بورس

سهام شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با نماد زملارد چهارشنبه هفته آینده در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۲۰ سهم در دامنه قیمتی ۲۰ هزار ریال تا ۲۱ هزار ریال تعلق می‌گیرد.

* سال 1333 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت ملارد شهریار با ۱۰۰ گاو مولد شروع به فعالیت کرد. ظرفیت این واحد طی سال‌های بعد رفته رفته افزایش پیدا کرد. به شکلی که در سال ۱۳۶۵ دو هزار و 272 راس گاو و گوساله در این شرکت نگهداری می‌شد. مدیریت این مؤسسه در سال ۱۳۷۴ به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی سپرده شد و مؤسسه در سال ۱۳۸۱ به نام شرکت کشت و دامداری ملاردشیر تغییر نام داده شد. در سال ۱۳۹۱ پس از احداث دامداری جدید در شهرستان نظرآباد و انتقال دام به آن واحد، طی صورت جلسه مجمع عمومی ۲۵/۳/۹۲ شرکت به مرکزیت استان البرز و شهرستان نظرآباد شماره ۲۹۴۳ ثبت شد.

* شرکت کشت و دامداری ملاردشیر حدود ۲۰۰ هکتار وسعت دارد که ۱۶۰ هکتار اراضی زیر کشت جو، ذرت، یونجه و ۴۰ هکتار محوطه گاوداری است. این مجموعه توان نگهداری ۵۴۰۰ راس دام و زایش سالانه ۲۰۰۰ راس گوساله نر و ماده را دارد. یک سالن شیردوشی ۸۰ راسی مجهز به تجهیزات مدرن، کارخانه خوراک‌سازی مجهز به سیستم PLC با توان فعالیت در سه شیفت کاری تولید مقدار ۱۴۴ تن کنستانتره مصرفی دام از دیگر داشته‌های این شرکت است.

* شیرخام، گوشت، تلیسه و کود از جمله محصولات شرکت کشت و دامداری ملارد شیر هستند. این شرکت روزانه ۸۵ تن شیر خام تولید می‌کند.

آریاک سفر

* کارخانجات صنایع تبدیل لبنی از جمله مشتریان کلیدی محصولات شرکت کشت و دامداری ملارد شیر هستند. میزان درصد چربی بالا و بار میکروبی پایین از خصوصیات منحصر به فرد شیرخام شرکت کشت و دامداری ملارد شیر است. همین ویژگی جذابیت محصولات این شرکت را برای کارخانجات صنایع تبدیل لبنی دوچندان کرده است. بازار هدف این شرکت در حال حاضر استان‌های البرز، تهران و سایر استان‌های کشور است.

* حسین معصومی، مدیرعامل ملارد شیر، چندی پیش در یادداشتی که در سایت شستا منتشر شد، اعلام کرد: شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با حمایت شستا و هلدینگ صنایع عمومی تلاش دارد برای حفظ سلامت جامعه و توسعه صنعت لبنیات با پیاده سازی نظام مناسب، سهم لبنیات را در سبد غذایی خانوارها افزایش داده تا کشور به استانداردهای جهانی نزدیک شود. مکانیزاسیون و تجهیز بخش خوراک‌سازی در جهت بالا بردن راندمان، تامین نهاده دام از طریق واردات و خرید مستقیم از واردکننده، افزایش سطح کشت یونجه تا ۱۰۰ هکتار کل ظرفیت موجود کشاورزی و بهره‌گیری از دانش فنی بروز متخصصان جیره به منظور کاهش قیمت تمام شده و مدیریت ریسک تامین نهاده‌ها از مهمترین استراتژی‌های ملاردشیر در سال گذشته بوده‌است.

* در تاریخ ۱۰ تیرماه 1399 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت.

* بر اساس گزارش های مالی، درآمد حاصل از فروش ملارد شیر در سال ۹۸ به مبلغ ۸۴۰ میلیارد ریال رسید که با رشد ۵۱ درصدی در مقایسه با سال ۹۷ همراه بود.

* شرکت با رشد ۶۳ درصدی شاهد دستیابی به ۲۰۰ میلیارد ریال سود ناخالص بود و با کسب ۱۶۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال سود عملیاتی رشد ۱۱۱ درصدی را تجربه کرد. همچنین با تحقق سود خالص ۱۸۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریالی در بودجه ۹۸ شرکت شیر ملارد رشد ۱۱۳ درصدی را شاهد بود.

* شرکت ملارد شیر از شرکت‌های تابعه شستا بهمن‌ماه 98 در فرابورس پذیرفته شد و در گروه زراعت و خدمات وابسته قرار گرفت.

* بنابه گزارشی که شستا در تیر 98 منتشر کرد: شرکت ملارد شیر بالاترین میزان سودآوری در سال 97 از بدو تاسیس را داشته است. 84 میلیارد و 800 میلیون ریال سود خالص این شرکت در سال 97 بوده و رشد 9 برابری سود در سال 97 نسبت به سال قبل را تجربه کرده است.

* شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر، در تابستان 97 گواهینامه استانداردهای ایزو۹۰۰۱:۲۰۱۵، ایزو ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ و ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ را از مرکز استاندارد IAS دریافت کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : زملارد
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “عرضه اولیه زملارد ؛ هر آنچه باید بدانید

  1. پیام گفته:

    بیخیال گاوداری رو هم دارن میارن تو بورس چرا چون مال تامین اجتماعیه ولی در اصل مال کارگران ایران هست که صاحبان تامین اجتماعی هستن حالا پول فروش سهام شرکت های شستا کجا میره من نمیدونم نه به کارگر ها میرسن نه به بازنشسته ها . باید همه کارگر ها یکصدا از به تاراج رفتن سرمایه هامون اعتراض کنیم تا قبل از فروختن همه سرمایه هامون

  2. محمد گفته:

    20هزار ریال تقریبا چقدر میشه که منت سرمردم میذارین اینو به فقیر بدی آیا قبول میکنه خجالت هم خوب چیزیه

  3. بازنشسته تامین اجتماعی گفته:

    سلام خواهش میکنم در مورد توزیع ناعادلانه عرضه های اولیه بین حقیقی ها و حقوقی ها گزارشی تهیه کنیدو چرا با توجه به افزایش افراد بورسی مبنایی جدیدبراب سهمیه ها ابداع نمی‌شود، همچنین گزارشی از چرا علیرغم وعده وزیر هنوز دو درصد عرضه اولیه سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی انجام نگرفته است، ممنون از پیگیریتون

  4. Myounesizadeh@yahoo.com گفته:

    سهم های عرضه اولیه هرچه کم باشه بهتره.
    چون هر وقت هاپولی شد زیاد فشار نمیاره به مردم بدبخت.

  5. تیمور خداپرست گفته:

    سلام بورس خوب من الان احتیاج به پول دارم . مگر بیست هزار تومان. ۱۵ سال بعد چقدر میشه که ارزش داشته باشه. تورم را حساب کنید!!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز