عرضه اولیه یا دارا دوم ؛ فعالان بورس در انتظار گشایش اقتصادی

این هفته وعده اخبار مثبت و گشایش اقتصادی از سوی رئیس جمهور و دیگر مسئولان کشور داده شده و بر این اساس گمانه زنی هایی درباره تحولات بورسی از جمله عرضه اولیه مهم یا پذیره نویسی صندوق دارا دوم مطرح شده است.

به گزارش کاماپرس، بی تردید یکی از حوزه هایی که گشایش اقتصادی وعده داده شده توسط رئیس جمهور و برخی دیگر از مسئولان می تواند در آن اتفاق بیفتد، بورس است و تا اینجای کار هم بازار سرمایه نقش مهمی در جذب نقدینگی ایفا کرده است.

گزینه اول؛ رونمایی از یک عرضه اولیه بزرگ

گمانه زنی ها درباره آنچه احتمالا گشایش اقتصادی در بورس خواهد بود آغاز شده و با توجه به این که رئیس جمهور در سخنان اخیر خود اظهار کرده است که «عرضه‌های اوليه در هفته آتی بسيار مهم است و از وزرای دولت تقاضا دارم كه اين مهم را انجام دهند»، این گمان تقویت شده است که این هفته شاهد عرضه اولیه مهمی خواهیم بود. طبق آنچه بورس اطلاع رسانی کرده چهارشنبه هفته جاری عرضه سهام شرکت ملارد شیر انجام می شود اما این عرضه را نمی توان به هیچ عنوان یک تحول به شمار آورد و اگر قرار باشد گشایشی در حوزه بورس اتفاق بیفتد باید در انتظار عرضه بزرگتری باشیم. از مصاحبه های قبلی مسئولان بورس و فرابورس فهرستی از شرکت های در نوبت عرضه اولیه به دست می آید که عرضه سهام این شرکت ها را نیز نمی توان تحول آنچنانی در بورس به شمار آورد. با این حال همچنان این امیدواری وجود دارد که مراحل عرضه اولیه بزرگی با چراغ خاموش پیگیری شده باشد و خبر آن هفته جاری اطلاع رسانی شود.

گزینه دوم؛ دارا دوم

آریاک سفر

گزینه بعدی گشایش اقتصادی در حوزه بورس، پذیره نویسی دومین صندوق ETF است که قبل از رونمایی نام دارا دوم برای آن بکار می رود و از حدود یک ماه قبل بحث های فراوانی درباره پذیره نویسی آن صورت گرفته است. بازدهی دارا یکم با وجود حاشیه های مختلفی که این دارایی بورسی پشت سر گذاشت نسبت به قیمت ابتدایی عرضه، مناسب بود و متقاضیان فراوانی در انتظار رونمایی از دارا دوم هستند.

روزهای آینده مشخص خواهد شد که کدام یک از گمانه زنی های مذکور به واقعیت نزدیک تر بوده و گشایش اقتصادی در حوزه بورس در کدام حوزه تحقق می یابد.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “عرضه اولیه یا دارا دوم ؛ فعالان بورس در انتظار گشایش اقتصادی

  1. حسینی گفته:

    خب اگر عرضه اولیه بزرگی در راه است ایا بهتر نیست زودتر گفته شود تا خلق الله به فکر نقدینگی باشند

  2. محمد گفته:

    سلام
    گشایش اقتصادی روحانی نثل کلیدش نباشه که اوایل انتخابات نشون داد گفت کلید حل مشکلات دست منه ولی کلا اقتصاد مملکت رو فلج کرد خدا بخیر کنه دعا کنیم این یکسالش تموم بشه بره تو مجمع تا ببینیم نفر بعدی جنس کلیدش چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز