عرضه اولیه اپال و 3 نکته مهم برای متقاضیان شرکت در این عرضه

فردا چهارشنبه 26 آذرماه عرضه اولیه اپال به عنوان یک عرضه  نسبتا بزرگ مقیاس در بورس انجام می شود و چند میلیون متقاضی در این عرضه شرکت می کنند که باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه اپال چهارمین عرضه بعد از بهبود نسبی وضعیت بورس به شمار می رود و از نظر مقدار سرمایه و نقدینگی لازم نیز این عرضه قابل توجه است بنابراین انتظار می رود استقبال از عرضه اولیه اپال بیش از سه عرضه قبلی باشد.

سهامداران و سرمایه گذاران بورسی برای شرکت در این عرضه باید به 3 نکته اساسی توجه کنند.

1. با حداکثر نقدینگی مورد نیاز در این عرضه  شرکت کنید

حداکثر سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد بورسی در عرضه اولیه اپال 700 سهم است. حداکثر مبلغ خرید برای ۷۰۰ سهم در این عرضه ۱۰/۴۰۸/۰۳۴ ریال است . در صورت استقبال ۴ تا ۵ میلیون نفر از عرضه اولیه اپال تعداد ۴۳۲ تا ۵۴۰ سهم به هر کد تخصیص می یابد و مبلغ مورد نیاز برای شرکت در این عرضه حدود ۶۴۳ هزار تا ۸۰۲ هزار تومان برآورد می شود.

آریاک سفر

در عرضه های اولیه معمولا برآوردی از مشارکت کنندگان وجود دارد و حرفه ای ها بر اساس این برآورد مبلغ لازم برای شرکت در عرضه را مشخص و با حداقل مبلغ لازم در عرضه شرکت می کنند. در این عرضه پیش بینی تعداد مشارکت کنندگان کار ساده ای نیست و تخمین زده می شود بیش از 4 میلیون نفر در عرضه شرکت کنند. برخی معتقدند این عرضه به دلیل جذاب بودن تا 5 میلیون متقاضی خواهد داشت.

بر این اساس اگر مبلغ حداقلی 643 هزار تومان را که بر مبنای تعداد شرکت کنندگان بالای ۵ میلیون و تخصیص ۴۵ سهم به هر کد در نظر گرفته شده برای ثبت سفارش خود در نظر بگیرید چنانچه تعداد مشارکت کنندگان کمتر باشد این مبلغ کفاف خرید تعداد بیشتر سهام را نخواهد داد. بنابراین توصیه می شود در این عرضه با نقدینگی حدود 800 هزار تومانی شرکت کنید.

2. تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و کانال های بورسی قرار نگیرید

برخی عرضه ها – از جمله عرضه اولیه اپال – با انتقاداتی در مورد قیمت گذاری مواجه است و جوی در شبکه های اجتماعی و کانال های بورسی به راه می افتد که این عرضه گران فروشی است و باید تحریم شود. این درحالیست که اولا مشخص نیست دلایلی که برای گران بودن قیمت سهام مورد نظر مطرح می شود ، درست است یا خیر و ثانیا در برخی موارد این جوسازی ها هدفمند است و علتی جز کاستن از تعداد مشارکت کنندگان عرضه و تخصیص هر چه بیشتر سهام به آنها که مشارکت کرده اند، ندارد. بنابراین اگر قصد شرکت در این عرضه را دارید تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و کانال های بورسی قرار نگیرید و بر اساس مشورت با اهل فن این اقدام را انجام دهید.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

3. در اولین ساعت در عرضه شرکت کنید و به تمدید زمان دلخوش نباشید

مثل همیشه این توصیه را جدی بگیرید که این عرضه نیز قطعا متقاضیان میلیونی خواهد داشت و احتمال ایجاد اختلال در سامانه های معاملاتی کارگزاری ها یا سازمان بورس به دلیل ترافیک بالای کاربران وجود دارد. بنابراین اگر قصد شرکت در عرضه را دارید حتما در ساعت اول اقدام به ثبت سفارش خرید خود کنید و این کار را به ساعت های پایانی موکول نکنید. مخصوصا به زمان تمدید شده توسط سازمان بورس دل نبندید چرا که تجربه ثابت کرده سفارش هایی که در این زمان ها ثبت می شوند معمولا به مشکل می خورند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فرآوری معدنی اپال کانی پارس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “عرضه اولیه اپال و 3 نکته مهم برای متقاضیان شرکت در این عرضه

  1. رضا گفته:

    اگه کارشناس و فعال بورسی نیستین و هیچ دوره و درسی برای بورس نگذروندین بهتره در مورد بورس خبری ننویسید و نظری ندین. P/E قیمت گذاری شده از P/E گروه هم بیشتره برای اپال با پول 20 درصد فروخته شده شرکت میشه 2 تا شرکت دیگه هم درست کرد. وقتی به قیمت بالا قیمت گذاری میشه بعد از عرضه اولیه و باز افزایش قیمت سهام انتقال ریسک کاهش قیمت سهام و متعادل شدن تا رسیدن به P/E گروه میرسه به سهام دار عادی و مردمی که هیچ خبری از این موارد ندارن با چنین اخباری آه مردم زیان دیده نثار شما و گرداننده های سایت هم میشه نگران نباشید .

  2. محمد گفته:

    دزدهای شیک پوش و اتو کشیده و به ظاهر محترم دوباره می خوان دستشون بکنن تو جیب ملت بدبخت
    واقعا رذالت و پست فطرتی تا این حد ممکنه
    چطور دم از خدا می زنید
    بورس رو نگاه کنید یه قمار خانه بزرگ شده!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز