عرضه اولیه استارتاپ ها در بورس برای پز دادن است!

لست سکند

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی معتقد است که عرضه اولیه استارتاپ ها در بورس برای پز دادن مدیران بورسی است.

به گزارش کاماپرس، از سال 96 تاکنون بارها تصمیماتی برای عرضه اولیه شرکت های استارت آپی گرفته شده اما بی نتیجه مانده و حالا براساس اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی، سهام اولین شرکت بزرگ اینترنتی هفته اول مرداد سال جاری و پنجمین شرکت در هفته آخر شهریور در بازار سرمایه عرضه می‌شود.
پیش از این مدیرعامل فرابورس اعلام کرده بود که آماده‌ترین شرکت ها برای ورود به بازار بورس کافه بازار و دیجی‌کالا هستند و در پله بعدی هم شیپور و تپسی قرار دارند و این شرکت‌ها با توجه به مدارک و مستنداتی که وجود دارد می‌توانند وارد بازار سرمایه شوند.
اما حالا و با وجود چراغ سبز وزرات امور اقتصادی و دارایی و همچنین فرابورس به عرضه سهام شرکت های استارت آپی، عادل طالبی دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی می گوید: استارتاپ‌ها هنوز برای ورود به بازار سرمایه به بلوغ کامل نرسیدند، اما برخی مدیران دولتی می‌خواهند با وارد کردن استارتاپ‌ها به بورس، فقط پز بدهند، آیا آنها حاضرند تبعات خسارات احتمالی سهامداران استارتاپ‌ها رابپردازند؟

استارت آپ ها مشکل نقدینگی دارند

راز آسمان پایتخت

به گزارش نود اقتصادی،طالبی ادامه می دهد: شرکت ها برای ورود به بورس باید یک سری استانداردها را کسب کنند و یا اینکه این استانداردها برای همه شرکت ها تغییر کند و اگر قرار است تسهیلاتی در نظرگرفته شود برای همه شرکت ها باشد و محدود به استارت آپ ها نشود.
او درباره تبعات ورود استارت آپ ها در شرایط کنونی که هنوز به بلوغ نرسیده اند، اظهار می کند: استارت آپ ها هنوز امکان رشد دارند و باید چالاک تر شوند اما ورود به بورس، دست و پای بسیاری از این شرکت ها را در تصمیم گیری و اقدام می بندد.
دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اضافه می کند: مشکل دیگر استارت آپ ها نقدینگی، منابع و سرمایه گذاری است که عامل آن اعمال تحریم هاست و آنها برای حل این مشکل وارد بازاری می شوند که انتخاب درستی نیست، راه تأمین نقدینگی کسب منابع مالی با هر روشی نیست.
به گفته طالبی، استارت آپ ها سرمایه قابل تبدیل ندارند درحالی که شرکت های دیگر بورسی مثل ایران خودرو صاحب سرمایه هستند و در صورت ورشکستگی امکان فروش کارخانه برای رفع ضرر سهامداران وجود دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز